Beef en Steak

Eerste keer Low & Slow Recept

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fideley
  • Startdatum Startdatum
F

Fideley

Gast
Na een aantal High & Fast experimentjes ben ik van zin om mijn Weber ook eens te testen voor Low & Slow.
Heb me alvast ook een Maverick ET733 aangeschaft kwestie van de temperatuur wat nauwkeuriger te kunnen opvolgen.
Welke recepten raden jullie me aan voor een eerste ervaring Low en Slow in een Weber Master Touch? En ik verondersel dat ik hiervoor best de Minionmethode gebruik?

Een picanha is niet lastig en erg lekker. Met zout/peper heb je al wat moois maar ik ben zelf ook wel te spreken over don marcos mafia coffee rub. Minion kan maar het hangt ook erg van je kolen/briketten af. Je kunt in 1.5 tot 2 uur een heel eind komen en dan hangt het van je brandstof af of het nodig is. Gewoon proberen en je omgevingstemperatuur rond de 102 tot 110 houden. Als het niet goed gaat kun je altijd bijsturen. Veel plezier!

Ik zou gewoon met spareribs beginnen, lekker en niet duur en prima geschikt voor low & slow.

Pulled pork, erg vergevend. Receptje van noskos volgen; 100 punten :)

Ik zou niet beginnen met pulled pork omdat je dan direct al je bbq 12 uur op temperatuur moet zien te houden.

Spare ribs kan prima, maar ik vond zelf, ben ook nog een low & slow beginner, de picanha een heel makkelijk stuk vlees en relatief snel klaar.

Ik zou moink balls doen. Alle ingredi?nten eenvoudig te krijgen, niet duur, duurt niet super lang en vooral vreselijk lekker.
http://www.bbq-nl.com/2009/05/moink-balls.html

Hetzelfde geldt ook voor een lekker stukje spek, alleen meer tijd nodig voor het marineren, maar dat is wel erg leuk, al die dagen dat heerlijke stuk vlees in de koelkast voordat het op de bbq gaat.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1833.0

En beide zijn vergevingsgezind, dus een uitschieter met de temperatuur is geen probleem.
Bij de moink balls heb je overigens geen temperatuur meter nodig, bij het spek wel.

Succes

MOINKS balls is inderdaad ook een goede start. Simpel en lekker.

Wat de methhode betreft: ik gebruik op mijn Weber de snake methode. Maar minion werkt ongetwijfeld net zo goed. Ik vind de snake echter lekker makkelijk. Je legt een rijtje briketten en steekt ??n uiteinde klaar. Wat blokjes hout hier en daar en klaar is Klara :)

avr zei:
Ik zou gewoon met spareribs beginnen, lekker en niet duur en prima geschikt voor low & slow.

A.V.R.  +1

Als je een wat dikkere rib neemt en dat gaat roken en je doet dat op  ? 110 gr. op de 3-2-1 methode kan je heel mooi proberen je keteltemperatuur voor een wat langere tijd constant te houden.
Als dat een maal lukt kan je een P.P. of brisket overwegen.

Veel plezier en succes met het L&S gebeuren.

Oerhammetjes!! 6 uurtjes max. Weinig bereiding en veeel smaak!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan