BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer een BloemkoolBom

 
 

Fardo NL

Stoker
Berichten
466
Ach ja deze had ik nog niet gemaakt dus werd het eens tijd. Zo direct op de BBQ
22b4d51be71fbcb9183b9bab50385eee.jpg
bf6a36fab3ed62d0ff530a7568d271f2.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
79cab39db1a1cfb5523697e9a93e5aa6.jpg
75dcf5cf7a44fc27ddd65749712366ee.jpg
0ae3364d159dc67887d30a1ecd29586c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is een lekkere bloemkool. Zit er ook gehakt tussen? En op welke temp. heb je hem ingezet?
 
Goede vraag! Heb je een recept?
 
Dat ziet er smakelijk uit! Die krijg ik er hier ook wel doorheen. Ben benieuwd naar een recept.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
 
Ik heb dit recept gevolgd en inderdaad gehakt gebruikt. Dit was een vrij grote bloemkool dus had voor mijn gevoel te weinig gehakt. Ik heb hem daarna nog afgelakt met BBQ saus. Was een geslaagd recept. (BBQ op 180 graden, 1 uur) en de bloemkool voorgekookt +/_ 10 minuten https://www.kampvuurkok.nl/bloemkoolbom/

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
 
Soms is het ook gewoon gezond om eens groente op de Q te maken😁
 
Soms is het ook gewoon gezond om eens groente op de Q te maken😁
Gezond :p

Wij maken hier af en toe eens gewoon in de oven een bloemkool effe koken (paar minuten maar) en dan de oven in, met goed wat olijfolie op en kruiden. Kruiden zijn: eetlepel oregano, lepel paprika, lepel tijm, soms ook gewoon provencaalse kruiden en flinke draaien aan de pepermoelen. Wij gebruiken nooit zout buiten voor pasta en een snuifje in pizzadeeg. Rond de 200 graden en dan op het einde wat boter over. Deze is klaar wanneer hij niet meer hard is. Bij effe voorkoken is dat 20-25 minuten ofzo voor een kleine, voor een grote gaat dat al snel richting 45 minuten. Als hij toch te hard gaat, over de kom zilverpapier. Voorkoken hoeft niet perse, maar dan duurt het gewoon een pak langer en is de kans veel groter dat de top te hard gegaan is, dus zal je zilverpapier moeten gebruiken. Of dutch oven deksel ofzo

Heb ik trouwens ook al op de bbq gedaan, en dat was dus nog beter omdat er dan toch die lichte bbq smaak aanzit. Rookhout naar believen. Buiten de boter al iets "gezonder" :)
 
Of gewoon in kleine roosjes, dan hoef je niet voor te koken.
Vadouvan is ook heerlijk over de bloemkool.
 
Hahaha ik moest toch wel even lachen om de dikke speklaag :LOL: Maar ziet er feestelijk uit!

Ik zou er nog wat aardappel partjes omheen leggen zodat het vet daar lekker overheen druipt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan