BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer cote de boeuf!

KamadoDre

Vuurmaker
Berichten
58
Vorige zondag vrienden op bezoek. Toevallig nog twee cote de boeufjes over

(Met oud en nieuw een ribstuk gekocht bij de sligro de andere drie ribben op het spit geroosterd.... Geen foto's van door kinderlijke enthousiasme en bier enzo)

Bij de sligro waren ze zo vriendelijk om deze twee jongens er voor me af te snijden, en te vacu?meren.

Ik heb ze zonder kruiden (ook geen peper en zout) maar met een stukje van hun eigen vet. toch wel een uur op 110 graden gegaard naar 48C.

Daarna temp omhoog gegooid van Q naar 250C en afgegrild.

Geteanceerd en peper en zout er naast gezet.

Gelukkig waren de stukken vlees 1,5 kg de stuk dus geen bij of voor gerecht... Met ze drie?n is 3 kg best veel zeg!

Ik kan alleen maar zeggen dat het verrukkelijk was!
ffe6befc726e2d5585af974ae7a47fcf.jpg
bac805d4c6bc425d0d1084e42ebad52c.jpg
1a9683228e2e9e2cb601934f23d5fee5.jpg
b66d48adcb95397db3f24893e09cf766.jpg
5f940437c6456782727b1a61402358c8.jpg
e12346bd3cd92f4593990d79919bad53.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Dat ziet er erg smakelijk uit, had ik best een stukje van willen proeven. ;)
 
En mooi stoer stuk vlees, heerlijk.

Zelf maak ik deze ook zo alleen gaar ik ze  indirect tot 41c en wikkel dan het in bakpapier.
Daarna stook ik het rooster op tot >275c en druk ze op het gietijzer om en om 4 x 2 min. De tweede keer kan soms korter zijn dan 2 min. Omdat wij graag medium-rood eten.
Hierna ook weer even laten rusten zodat de vlees sappen zich goed kunnen herschikken, met het aansnijden merk je dat er dan veel minder vleessappen op het bord blijven liggen.
 
Dank je wel voor de reacties! Klinkt ook als een interessante bereidingswijze! Ga ik volgende keer proberen!

De stukken waren wat te groot voor mijn halve rooster... Best lastig om mooie grilstrepen te krijgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Lust ik zeker wel!
 
Dat zijn indrukwekkende stukken vlees KamadoDre. Daar hou ik wel van
Ziet er super uit. Had graag een vorkje mee geprikt.

Je zou de stukken ook na elkaar op de Q kunnen doen. 2e stuk 30min later. En op die manier kun je de stukken los van elkaar grillen. Bijkomend voordeel (mocht dit van toepassing zijn ) je hebt dan altijd warm vlees.
 
ik proef ze gewoon!!
prachtige stukken vlees zeg.
 
ziet er lekker uit! het water loopt mij in de mond. eens kijken of ik dit weekend wat tijd vrij kan maken om dit te proberen.
 
Dank je!

@Bram goed advies! Alleen is het lastig om de sear aan het te doen... Misschien de eind sear later doen bij de tweede!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Poe Roy de stukken waren goed dik. Dus minimaal een uur... Heb het niet echt bijgehouden er was visite.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Zo dat ziet er fantastisch uit. ik ben wel benieuwd of al het vlees die avond is opgegaan?
want 3kg aan cote de boeuf is toch wel een hoop voor 3 man.  :-O
 
Heerlijk man... ?n gluten-vrij!  :D
 
Bramster zei:
3kg aan cote de boeuf is toch wel een hoop voor 3 man.  :-O
Gaat prima als voorafje!
 
Er is inderdaad geen broodkruimel in de buurt geweest!

En 3kg was wel even proppen... Raad wel aan om minstens met ze vieren te zijn!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Dat is lekker vleesje mooi gelukt
 
Terug
Bovenaan Onderaan