BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Brisket Zat 19/8/2023

Gefeliciteerd met je run. Mooi Gedaan
En ja, dat Is nou precies de kunst, het sappig houden.
Maar daar heeft iedereen wel moeite mee hoor. Daarom maak ik brisket als pastrami. Is ook een grotere smaak bom.

Overigens, als je een lapje brisket een beetje in smeert met een lekkere olijfolie voelt ie al veel sappiger
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Al met al een hele fijne run. Zoals @Ridevi71 al aangeeft is het juist de kunst om de brisket sappig te houden.
Het begint allemaal met het juiste stuk vlees met een goede marmering. Ik heb ooit gelezen dat het zonder goede marmering bijna onbegonnen zaak is.
Desalniettemin had ik best een paar plakjes gelust. Het ziet er lekker uit.
 
Mooie run geweest hoor! Ik denk dat het uiteindelijk een prima brisket is geweest en met deze aanbieding ook te verantwoorden.
Echter doet mij wel huiveren voor de originele prijs, dan zou ik niet tevreden zijn geweest denk ik…
Al met al top gedaan! En lekker gegeten 👌🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Hele mooie run zo!

Had graag een plakje gelust.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Bedankt voor de leuke reacties 👍🏼. Er ligt er nog eentje in de vriezer dus dan gaan we het nog eens proberen.

Prijs kwaliteit was nu wel oké denk ik inderdaad. Maar zonder die aanbieding zijn er denk ik betere Briskets verkrijgbaar.

Bedankt voor de tips.

En ps: het koetje is zeker alleen voor de wholepacker 😂
 
Zouden die sappen zich echt verdelen dan ja?
Het duurt wel even voordat de sappen zich weer helemaal verdelen. Dus je kan hem langer laten rusten. Alleen weet ik niet of het in dit geval het droge weg zou nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Terug
Bovenaan Onderaan