BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Brisket Zat 19/8/2023

 
 
 

Gent

Kooltjesharker
Berichten
240
Goedenavond collega’s,

Hier ga ik mijn roadtrip to Brisket bijhouden. Zojuist van Inamood 2 Briskets binnen gekregen. Kunnen jullie zien of dit wholepackers zijn of een point of flat?

Het lijkt er op dat ze al op de juiste manier getrimt zijn 🤔?

Ik ga met 7 man eten, wat denken jullie, is die van 4kg genoeg? Betwijfel of ze beiden op mn Joe Classic passen 😆

2EF8FE5D-221D-4286-B956-C5E9FE9FCFCF.jpeg


C5996A64-B484-40FE-B6B5-E1E1698C0F4F.jpeg


4161FD0E-EBE9-4FB3-96CE-3AD7EE1F9F74.jpeg


DF1002BB-CAEE-4677-9DDB-4EBD7CD01166.jpeg
 
Ik gok op een flat maar is beter te zien wanneer het ontdooid is.

En echt niet lullig bedoeld maar ik begrijp na dit te zien ook wat beter hoe ze dit voor dat geld aan kunnen bieden.

Herkomst: Brazilie.
Invriesdatum: october 2022
Point, Flat of Wholepacker?: onbekend

Zal heus smaken dus laat je enthousiasme daar niet minder door worden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
mooie stukjes
ik ga je roadtrip volgen :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Inderdaad, maar moeten ergens beginnen dus dan is dit prima, een van de twee is overigens behoorlijk dun. Dus daar word ik niet zo blij van. Iemand tips?

3E96333B-D054-4538-9929-9D91C149658F.jpeg
 
Edit: misschien komt dit omdat het bevroren is.
 
Ik heb deze ook via bbquality. Daar zeiden ze dat het een wholepacker was. Ik heb ze daar nog speciaal naar gevraagd. Of het 100% waar is, durf ik niet te zeggen 😆

Ik heb een stuk van 4,5 kg

Beide op 1 classic wordt lastig denk ik.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik als leek ben nieuwschierig naar wat een flat ,point en whole packer is?
Wie legt t me in Jip en Janneke taal uit?
 
Inderdaad, maar moeten ergens beginnen dus dan is dit prima, een van de twee is overigens behoorlijk dun. Dus daar word ik niet zo blij van. Iemand tips?

Bekijk bijlage 56722

Maakt op zich niet zoveel uit.
Ga er voorlopig maar vanuit dat je een flat hebt, nog steeds een mooie cut ;)
 
Ik als leek ben nieuwschierig naar wat een flat ,point en whole packer is?
Wie legt t me in Jip en Janneke taal uit?
Een brisket bestaat uit twee delen. Een flat en een point. Samen is het geheel en heet een wholepacker. De flat is het magere deel en de point heeft meer vet.
 
Ik heb deze ook via bbquality. Daar zeiden ze dat het een wholepacker was. Ik heb ze daar nog speciaal naar gevraagd. Of het 100% waar is, durf ik niet te zeggen 😆

Ik heb een stuk van 4,5 kg

Beide op 1 classic wordt lastig denk ik.
Als ik de dunne delen weg snijdt ook denk je? Of zou je lekker alles laten zitten en de 4,5kg voor 7 man er op gooien
 
Wat anderen ook zeggen... ik zou eerst ontdooien. Dan krijg je een veel beter beeld hoe ie er "normaal" uit ziet. Bevroren is dat lastig te beoordelen.

Stel je snijd er nog 1kg van af. Dan heb je alsnog 3,5 kg voor 7 personen. Dat is nog 500 gram p.p. Met wat sides erbij, moet dat wel genoeg zijn, lijkt mij.

Of je moet hele grote eters over de vloer krijgen 😁
 
Wat anderen ook zeggen... ik zou eerst ontdooien. Dan krijg je een veel beter beeld hoe ie er "normaal" uit ziet. Bevroren is dat lastig te beoordelen.

Stel je snijd er nog 1kg van af. Dan heb je alsnog 3,5 kg voor 7 personen. Dat is nog 500 gram p.p. Met wat sides erbij, moet dat wel genoeg zijn, lijkt mij.

Of je moet hele grote eters over de vloer krijgen 😁
Je damp ook nog behoorlijk vocht uit. Maar dan nog lijkt het mij genoeg. Alles wat dunner is als een duim kan je het beste afsnijden ivm uitdrogen. Vergis je nog niet hoeveel vet en rotzooi je er nog af gaat snijden voor die klaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Nou daar isie, wat is het? Wholepacler of alleen flat.

0D1DCDA5-843E-439F-AC1E-3DC57456FA50.jpeg


9C7A604F-915C-4DFC-A0E3-C34715199EE3.jpeg


798B5788-86B3-43AB-9233-814C5B76C43A.jpeg
 
Hij was al redelijk getrimt denk ik. Wat denken jullie er van? Kan hij zo op de q?

FC69F964-19B2-4CA6-8D77-5E54B5AA68A4.jpeg


1CD24E24-DE55-448F-A9C5-44E428DDEE62.jpeg
 
Ik gok op een flat met heel misschien een stukje point links op foto 1 gekeken.
@noskos: kijk je even mee?
Zitten er nog harde stukken vet aan? Dan zou ik die trimmen en het verder zo laten.
 
Hahaha, jij dus ook brisket aan het voor bereiden? Die van mij is iets te veel getrimmed, maar als ik dan RalphsBBQTube volg dan hoeft het geen wedstrijd Brisket te worden, dus geloven we hem maar op zijn epertise. Noskos adviseert wel een vetlaag op de flat over te houden. Ik kan het er niet bij plakken dus we doen het er maar mee. Suc6 ook jij met je brisket!
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik gok op een flat met heel misschien een stukje point links op foto 1 gekeken.
@noskos: kijk je even mee?
Zitten er nog harde stukken vet aan? Dan zou ik die trimmen en het verder zo laten.
Op de laatste foto het bovenste (rechts op foto) is nog best hard. Moet ik dat dan nog even weghalen?
 
Op de laatste foto het bovenste (rechts op foto) is nog best hard. Moet ik dat dan nog even weghalen?
Harde stukken weg inderdaad, je voelt het verschil echt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Terug
Bovenaan Onderaan