BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Brisket op de Kamado 31.12-

Die ziet er echt niet verkeerd uit, ik heb ze wel eens slechter gezien. Ikzelf gebruik altijd de afsnijdsels om de brisket op de dunnere plaatsen wat op te vullen zodat hij wat "bol" ligt en er geen vochtplekken ontstaan. Wel wat jammer dat je geen rookring hebt, niet dat het nodig is, maar het kijkt wel mooier.
 
Dat is een hele mooie brisket geworden, 1 van mijn meest favoriete stukjes vlees ik geloof graag dat het gesmaakt heeft.

Dankje! Zeker een mooi stuk vlees en voor herhaling vatbaar. De smaak was top.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die ziet er echt niet verkeerd uit, ik heb ze wel eens slechter gezien. Ikzelf gebruik altijd de afsnijdsels om de brisket op de dunnere plaatsen wat op te vullen zodat hij wat "bol" ligt en er geen vochtplekken ontstaan. Wel wat jammer dat je geen rookring hebt, niet dat het nodig is, maar het kijkt wel mooier.

Thx! Ah ja dat is ook een oplossing. De afsnijdsels heb ik nu ingevroren om ooit eens wat anders van te maken zoals burgers oid. Rookring is jammer idd maar de rooksmaak was goed aanwezig dus opzich is het niet erg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terwijl ik het verslag(je) aan het lezen was kreeg ik al trek 😁

Mooie run
 
Ziet er geweldig uit en klinkt ook super lekker. 🤤
Staat zeker ook nog op mijn to do lijstje.
 
schitterend verslag met mooie fotos
brisket is een heeeel lekker stukje vlees.
en ja, ook hier wel eens droge stukjes, maar een beetje mosterd of bbq saus erover en op een broodje smaakt het heerlijk
 
Mooi verslag, mooie foto’s en je bent tevreden! Ik krijg er nu alweer zin om er 1 te maken take you’r pick-up points to the next level! zoals de blokjes onder je vlees er onder laten zitten, dit vergeet je nu niet meer.

Jammer dat je niet even kwam bezorgen...
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag. Geweldig hoe je dit gerecht klaar gemaakt, beschreven en opgepeuzeld hebt.
Mooi bedacht van die blokjes. Zal ik in het achterhoofd houden.

Ik neem aan dat je hier nog een beloning voor gaat krijgen in de vorm van de "🐄 award"
 
Thx! Ah ja dat is ook een oplossing. De afsnijdsels heb ik nu ingevroren om ooit eens wat anders van te maken zoals burgers oid. Rookring is jammer idd maar de rooksmaak was goed aanwezig dus opzich is het niet erg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afsnijdsels kan je heerlijke stoof mee maken!
 
Mooie run. Een beste lap vlees zeg. Past maar net. Dat moet toch wel een Koei badge waard zijn niet dan?
Iig lekkere plaatjes. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Ik neem aan dat je hier nog een beloning voor gaat krijgen in de vorm van de "🐄 award"

Mooie run. Een beste lap vlees zeg. Past maar net. Dat moet toch wel een Koei badge waard zijn niet dan?

In het het forum gedeelte Algemeen bij "Huishoudelijk" in het topic Badges staat, dit zij de woorden van Frits;)

Bij het maken van Brisket, point en flat beginnend vanaf 4,5 kilo (whole packer,
de flat in plakken en de point in burnt ends), is een koetje te verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
In het het forum gedeelte Algemeen bij "Huishoudelijk" in het topic Badges staat, dit zij de woorden van Frits;)

Bij het maken van Brisket, point en flat beginnend vanaf 4,5 kilo (whole packer,
de flat in plakken en de point in burnt ends), is een koetje te verdienen.
Ik heb ze de badge voor minder zien krijgen maar om eerlijk te zijn maakt het niet uit. Het verslag heb ik gepost omdat ik het leuk vindt om mijn bevindingen te delen en zo mogelijk anderen te helpen in de toekomst zoals ik ook geholpen ben door verschillende posts op dit forum.

Volgende keer maar een grotere maken! incl. de burnt ends.
 
In het het forum gedeelte Algemeen bij "Huishoudelijk" in het topic Badges staat, dit zij de woorden van Frits;)

Bij het maken van Brisket, point en flat beginnend vanaf 4,5 kilo (whole packer,
de flat in plakken en de point in burnt ends), is een koetje te verdienen.

Ah daar had ik even over heen gelezen. Dit was geen whole packer
 
In het het forum gedeelte Algemeen bij "Huishoudelijk" in het topic Badges staat, dit zij de woorden van Frits;)

Bij het maken van Brisket, point en flat beginnend vanaf 4,5 kilo (whole packer,
de flat in plakken en de point in burnt ends), is een koetje te verdienen.

Ja Jet, zover had ik nog niet gelezen.....🤫
 
Hoe lang heb je de brisket laten rusten? Een uur of 4?

Ja klopt,
Hij was veel sneller klaar als verwacht dus heb hem even uit laten dampen en daarna opnieuw ingepakt in folie. Om hem goed in te pakken hem ik er ook nog wat oude badhanddoeken omheen gedaan en vervolgens in een koelbox voor ca 4-4,5 uur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan