BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer beef jerky

 

Lankie010

Gemarineerd
Berichten
1.588
Eerste keer beef jerky gemaakt
800 gram rosbief
Bruine bastardsuiker en rub sweet bones and butts.
20220108_090058.jpg
alles in reepjes gesneden en in de marinade gezet 24 uur.
20220108_091428.jpg
daarna alles gedroogd
20220109_114951.jpg
alles op de verhoger en roostdaarna het resultaat na 7 uurtje op ongeveer 55 graden.
Greenegg ging na 5 uur keertje uit.het eind resultaat meteen geproefd en ik vond de smaak tegenvallen.
Nu 1 dag in de koelkast gestaan en de smaak is top.
Bak is al half leeg
20220109_161106.jpg
20220110_231452.jpg


20220109_121502.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er goed uit zeg.
prima voorbereiding. Dat is echt heel belangrijk bij BJ
ook mooie temp aangehouden (y)

bak zal ondertussen wel leeg zijn......
 
Wow wat een werk maar ziet er wel goed uit! Beef jerky, moet het toch ook eens gaan proberen.
 
Paar weken terug ook gemaakt en het was rapper op dan verwacht. Ik had ze wel een mm te dik gesneden. Bij jou is het heel goed gelukt. Lekker hé?

Ik had ze niet opgehangen omdat de stukken te lang waren. Kan dat wel door midden halen de volgende keer. Maar waarom de moeite van dat 2de stokje als ze met 1 stokje ook al hangen?
 
Ziet er goed uit, fijn dat de smaak ook is geworden wat je ervan gehoopt had.
 
Iets wat ook nog op mijn ToQ-lijst staat, bedankt om dit terug onder mijn aandacht te brengen
 
Ziet er lekker uit!
Moet ik me ook eens aan wagen.
 
Paar weken terug ook gemaakt en het was rapper op dan verwacht. Ik had ze wel een mm te dik gesneden. Bij jou is het heel goed gelukt. Lekker hé?

Ik had ze niet opgehangen omdat de stukken te lang waren. Kan dat wel door midden halen de volgende keer. Maar waarom de moeite van dat 2de stokje als ze met 1 stokje ook al hangen?
Dan hangen ze mooier recht en niet tegen elkaar
 
Ziet er goed uit, fijn dat de smaak ook is geworden wat je ervan gehoopt had.
Had de marinade rub,bastardsuiker met water gemaakt.
Volgende keer wil ik toch proberen met een dikkere marinade.
Bv op basis van een bbq saus

Maar ze zijn al op
 
Ik heb nog nooit zelf Beef Jerky gemaakt. Ik hou er wel van dus komt zeker op de lijst. Bedankt voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan