Beef en Steak

Eerste keer BCC

• Onderwerp starter Onderwerp starter john.kielman
  • Startdatum Startdatum
J

john.kielman

Gast
Hij stond al lang op m'n verlanglijstje en nu had ik er eindelijk tijd voor.
Kippetje van 3,7kg gehaald in Duitsland en gaan met die banaan.

Gerubt met de funky chicken rub volgens recept van Noskos, licht ingesmeerd met een BBQ saus vermengt met honing en op een 0.5ltr bierblik gezet (een of ander Duits onbekend merk)
2isz6nq.jpg

Eerst op de UDS geprobeerd.
15gwdxy.jpg

Die kreeg ik echter niet warm genoeg dus toen maar verplaatst naar de Weber. Paste maar net.
ig9h53.jpg

Tussendoor even een keertje spieken.
de8lqd.jpg

En in totaal bijna 2 uur later eraf gehaald (temp borst +/-78gr. dijen +/-82gr.)
2zoypdy.jpg

Het velletje op de vleugels was wel een beetje donker maar het vlees was perfect. De rest van het vel was ook heerlijk knapperig.

De poten en vleugels eraf gesneden en de rest in stukjes gesneden. Het gesneden gedeeltje met nog wat saus vermengt en samen met wat tabascomayo, salsa, en gefrituurde uitje in een wrap gerold (hier helaas geen foto's van) Erg lekker!
30vkh1d.jpg

Zeer zeker voor herhaling vatbaar (en het verslag hopelijk voldoende voor m'n tokkie  :D )

3.7kg?!! Das geen tokkie, das een tok :D
Ziet er lekker uit! Waar heb jr die in Duitsland gehaald? Poelier, groothandel? En moest je die speciaal bestellen? Hier zijn ze bij de poelier altijd standaard rond de 1.3kg helaas...

haha dat i zeker een beste, gefeliciteerd met je tokkie  :)

Ik begin nu een beetje te twijfelen of het misschien 2,7kg was... Hij was in ieder geval erg groot :-D
Gehaald bij de (ik dacht) Allkauf in Papenburg. Daar zit een redelijk grote slagerij in met vaak leuke aanbiedingen. Haal er ook vaak procureur.

Congrats met je dwerg kalkoen  :D

Hahaha, nou voor 2.7kg doe ik het ook :D Gewoon een kleine struisvogel! Thanx voor de antwoorden
Gratz met tokkie!

The big fat tokkie! Netjes. Proficiat.

lekker! en gefeliciteerd met Tokkie

Flinke kip

Terug
Bovenaan Onderaan