BasBQ
Beef en Steak

Eerste gebruik van de wmt premium, Pulled Pork

 
 

Schuurtje73

Tondelzoeker
Berichten
18
En vandaag is het zo ver. Voor het eerst een pulled pork en voor het eerst op de nieuwe Q. Vroeg (voor een zondag) opgestaan om op tijd klaar te zijn voor de aftrap.

De startopstelling:

20210627_073459.jpg


20210627_073421.jpg


20210627_073901.jpg


20210627_074807.jpg
 
Temperatuur ging geleidelijk omhoog. Op 100 graden op de rookstand gezet, met het idee dat die nog wel zou oplopen naar 120 om daar te stabiliseren. Waarschijnlijk iets te vroeg, want is nu al ruim een uur redelijk stabiel op 107 a 106 graden. De procureur gaart wel door, dus ga er niet te veel aan schuiven. Pas als de roostertemperatuur onder de 102 gaat (vooraf ingestelde waarde van de Inkbird) zal ik wat gaan doen. Mocht die stijgen tot ver boven 120 ook, maar dat verwacht niet.
 
Dat ziet er al heerlijk uit, temperatuur zou ik ook lekker zo laten en anders kun je altijd nog paar briketten extra aansteken.
Gaat een feestje worden👌🏻, al denk ik dat er vanavond een andere startopstelling staat 😂
 
De kerntemperatuur is van 13 naar 58 graden gestegen in 2 uur tijd. Als dat zo doorgaat en dootgaart, zou het wel heel snel zijn. Zal ook wel afvlakken.
 
Of kan dat met de zone te maken hebben? Kerntemperatuur is na 3,5 uur al tijdje (bijna half uur denk ik, verbinding is keer weggevallen, dus grafiek opnieuw opgestart) op 69 graden.
 
Inderdaad. Heb er appelhout bij in liggen en ruikt heerlijk. Buurman denkt er anders over volgens mij.
Dat ziet er lekker uit, komt vast goed vanavond (y)

Als je verder goed met de buurman omgaat een beetje laten proeven van de PP en dan komt het vast wel goed ;)
 
Het bekende gezegde hè:
when you're looking you're not cooking 😉
 
Training cook. Dit is wel veruit het langste dat ik op de barbecue iets klaargemaakt heb. Tot nu toe 2,5 uur spareribs laten garen, half indirect (zijrekjes met kolen, ribs in het midden van rooster).
Gaat nu naar 130.....
 
Na 5 uur ingepakt, geen foto van omdat ik het zo snel mogelijk wilde doen. Kerntemperatuur was 72 graden. Water in het bakje was weg, dus dat zal de temperatuurstijging tot gevolg hebben gehad.
 
Geduld bewaren en lekker doordoen! Gisteren zelf nog een pulled pork run gedaan 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan