Beef en Steak

Eerst Pulled Pork

En hij ligt er op  :D

Kwam er wel achter dat zo'n Weber Style rack eigenlijk te groot is. Leek me wel makkelijk met een kettle als je wat met je vlees moet doen, open, er uit halen en gelijk weer dicht.

Foto komt zo als de temperatuur stabiel is. (in een nieuwe post onderaan)  :-[

Nosmo zei:
Persoonlijk bekijk ik altijd wat de nieuwe berichten zijn en lees dan wat me interessant lijkt. Daarbij lees je dus eigenlijk steeds aan het eind van het draadje, als je dan iedere keer naar het begin moet springen om te kijken of er nog nieuwe foto's zijn is dat niet zo handig. Ik denk er veel mensen het forum op die manier lezen want dan mist je ook niets nieuws.

Het is dus handiger om nieuwe foto's gewoon in een nieuwe reactie aan het eind van het draadje te plakken.
Ik ook...

Zoals beloofd de foto, hij ligt er nu ECHT op. Dome temp geeft 250F aan, maar ivm de afwijking en dat dit dome is, zit het op het rooster wel goed.

IMG_0444.jpg

Wat ik wel minder vindt aan dit schoonmaak systeem van weber is dat het lastiger is nauwkeurig  in te stellen(ja ik heb de streepjes gezet). Bij de Bar-B-Kettle zet je alle schuifjes helemaal dicht en regel je met 1 van de 3. Ook omdat er een hendel aan zit waar uiteraard ietsje speling in zit, is het niet ZO nauwkeurig, maar misschien ben ik wel te kritisch. Maar ik weet nu zeker dat er een draadloze sensor bij komt voor op het rooster (of een Digi Q :o )

EDIT ik heb de onderste sleuf helemaal dicht gezet want hij bleef toch oplopen. Hij liep naar de 280F toe. Ben benieuwd hoe snel hij weer naar beneden gaat aangezien ik ook moeite heb met de gril te doven na een grilsessie.

Suc6, gaat vast en zeker een lekker stukje vlees worden.

Klopt, duurde mij gewoon te lang ;)

Voor de BBQ is dit ook z'n eerste Low and Slow, deze wordt vanzelf wel vies.

Na 3 uur op de Q bij gemiddeld 290F
IMG_0445.jpg

De temperatuur zit nu weer mooi rond de 240F.

Willy83 zei:
Klopt, duurde mij gewoon te lang ;)

Voor de BBQ is dit ook z'n eerste Low and Slow, deze wordt vanzelf wel vies.

Na 3 uur op de Q bij gemiddeld 290F
IMG_0445.jpg

De temperatuur zit nu weer mooi rond de 240F.
Niet te vaak kijken, dat gaat ten koste van je stabiele temperatuur. Ziet er wel lekker uit, toegegeven :) En de geur in je tuin, daar zul je na een uurtje of drie ook wel gelukkig van worden!

Mijn stuk procureur is er om 10.00 uur opgegaan, ik volg het wedstrijdrecept van Noskos.

En in de glace gezet. nu nog 2 uurtjes en dan in de folie.

IMG_0446.jpg

EDIT Nu een core temperatuur van 64C

Mooi rekkie is dat, hoeveel ribben kunnen erin? Enne waar koop je die?
Vlees ziet er super uit.

Bedankt, is geen rib rek maar echt voor braadstukken. ze hebben ook een rib, maar die staat nog te glimmen hier ;) merk en type is Weber Style.

Ziet er goed uit, dit gaat goed komen 8)

Willy83 zei:
Bedankt, is geen rib rek maar echt voor braadstukken. ze hebben ook een rib, maar die staat nog te glimmen hier ;) merk en type is Weber Style.

Nou ik heb een Weber rib rack en als je die omdraait is het een rack voor braadstukken. Dacht even dat die van jou dat ook kon.

he8u7ahy.jpg

ytuze6an.jpg

Ah kijk, zo goed heb ik niet eens naar het rack gekeken.

De pulled pork is van de Q, kerntemperatuur 88c, nu ligt hij lekker te rusten in een paar handdoeken in de oven.

Heeft de pp normaal een harde of zachte/natte korst?

En dan de finale  8)

Net uit de folie en handdoek:
IMG_0447.jpg

Piggy Pulling:
IMG_0448.jpg

En eet smakelijk:
IMG_0456.jpg

Erg leuk om te doen en zeker ook leerzaam. Straks eens kijken hoeveel kolen er over zijn gebleven.

Sla is geen aanrader, die is er dus weer snel tussenuit gegaan (zowel bij mij als bij mijn vriendin)

Wow, ziet er goed uit hoor!!

Je eerste PP blijft je altijd bij.  Gewoon op de Amerikaanse manier vind ik het lekkerst. (broodje,coleslaw, PP , goede saus)
Alvast gefeliciteerd met je knorretje (kan ff duren want iedereen zit nu bij Tony Stone  ;D )

Terug
Bovenaan Onderaan