Beef en Steak

Eerst Pulled Pork

Willy83

Vuurmaker
Vanavond wil ik de Boston Butt (2.5kg) gaan marineren om het dan zaterdag ochtend op de bbq te leggen.

Nu heb ik de Blue Hog rub en saus gekocht maar ik had nog een vraag hierover. Hoeveel van deze rub moet je er ongeveer op doen en ik neem aan dat je hier nog wat bruine suiker aan moet toevoegen. Veel rubs die ik online zie bevatten namelijk iets van suiker maar de kant en klare rubs hebben dit maar in een kleine hoeveelheid er in zitten.

Ik zit te denken om de verhouding 1/4 suiker en 3/4 rub te gebruiken, maar hoeveel eetlepels moet je ongeveer gebruiken van dit mengsel (er van uitgaande dat deze verhouding ok is)?

De methode die ik wil gaan gebruiken is De Noskos wedstrijdmethode zonder injectie.

De Boston Butt:
IMG_0431.jpg

Netjes getrimt, wat is dat toch heerlijk netgeslepen messen:
IMG_0432.jpg

In een dun laagje mosterd en daarna de rub er over:
IMG_0433.jpg

Ik strooi het zo uit de bus op de procureur en druk het lichtjes aan zodat er zoveel mogelijk blijft aan hangen.

Ik zou geen suiker toevoegen aan de Blues Hog, er zit h?????l veel suiker in de saus (de original in elk geval) die je er (volgens het wedstrijdrecept) na 5 uur op smeert dus daar zal je geen gebrek aan hebben denk ik :)

Veel succes en plezier ermee!

Bedankt, wel zo makkelijk op deze manier  :)

Ja de Original heb ik er inderdaad ook bij, ik neem aan dat ik die ook gewoon zo kan opbrengen dan (na de 5 uur) zonder te mengen met andere ingredienten?

Willy83 zei:
Ja de Original heb ik er inderdaad ook bij, ik neem aan dat ik die ook gewoon zo kan opbrengen dan (na de 5 uur) zonder te mengen met andere ingredienten?
Ja dat lukt, die original is stroperig waardoor je meteen al een heerlijk dik laagje kan aanbrengen. Ik zou het misschien wel eerst even opwarmen voor het opsmeren.

Succes met je run

Alvast een goed begin  ;D

Willy83 zei:
Bedankt, eerste foto's toegevoegd in post nummer 1

Dit zullen we zeker volgen!
Even een tip: als je aan je eerste posting foto's toevoegt ziet het forum dat niet als een nieuw bericht en komt er dus ook geen melding.
Dus voor foto's die je straks gaat laten zien is het handiger om daarvoor weer opnieuw te posten. Ik kreeg deze raad ooit ook zelf aangereikt  ;)
Succes!

daar heb ik er vandaag al twee van op! heerlijk!

Bedankt allemaal, maakt het wel moeilijker als mensen over je schouder staan mee te kijken ;)

RedFox zei:
Willy83 zei:
Bedankt, eerste foto's toegevoegd in post nummer 1

Dit zullen we zeker volgen!
Even een tip: als je aan je eerste posting foto's toevoegt ziet het forum dat niet als een nieuw bericht en komt er dus ook geen melding.
Dus voor foto's die je straks gaat laten zien is het handiger om daarvoor weer opnieuw te posten. Ik kreeg deze raad ooit ook zelf aangereikt  ;)
Succes!

Bedankt maar daarom post ik bij een update ook een berichtje, zo heb je alle foto's in de beginpost staan, maar krijg je wel te zien dat er wat nieuws is.
Of is dat niet de bedoeling hier op het forum? dan zet ik ze gewoon tussen elkaar.

Lol, oog voor detail Sherwood
In Duitsland waar we vaak zitten aangezien mijn schoonouders er vandaan komen :D

Willy83 zei:
Bedankt allemaal, maakt het wel moeilijker als mensen over je schouder staan mee te kijken ;)
Ach we zijn niet van die hele vervelende toeschouwers hoor, je moet het meer zien als heel veel mensen die je een handje helpen als je dat wilt. ;)

Willy83 zei:
Bedankt maar daarom post ik bij een update ook een berichtje, zo heb je alle foto's in de beginpost staan, maar krijg je wel te zien dat er wat nieuws is.
Of is dat niet de bedoeling hier op het forum? dan zet ik ze gewoon tussen elkaar.

Persoonlijk bekijk ik altijd wat de nieuwe berichten zijn en lees dan wat me interessant lijkt. Daarbij lees je dus eigenlijk steeds aan het eind van het draadje, als je dan iedere keer naar het begin moet springen om te kijken of er nog nieuwe foto's zijn is dat niet zo handig. Ik denk er veel mensen het forum op die manier lezen want dan mist je ook niets nieuws.

Het is dus handiger om nieuwe foto's gewoon in een nieuwe reactie aan het eind van het draadje te plakken.

Succes met deze run!

Terug
Bovenaan Onderaan