BasBQ
Beef en Steak

eerst keer ??n echte Picanha

 
 
 

Marnix

Kooltjesharker
Berichten
210
Had al meerdere keren steak van een paar kg op de Q rondgedraaid was lekker zonder meer, sommige vertelde dat het geen echte Picanha was, so what, ik vond het best lekker, tot vandaag, had twee stuks Picanha op gehaald bij Hanos, ??n de vriezer in en de andere moest er aan geloven, en zou ervaren wat daar nu zo speciaal aan is  B-)  ............. Beetje bij getrimd.



Ruitjes motiefje heel voorzichtig, want zo stond het op  Mac?s BBQ Pit en wilde me daar aan houden.



Grof zee zout, vond dat wel magertjes met de kruiden, achter af gezien onterecht.



langzaam gegaard aan 110 a 120 gr tot een kern van 49.



Ingepakt en de Q opgestookt :) en vuurke stook, waande mij terug 12 jaar  X( en de kern temp liep nog op tot 58 gr top








In al mij enthousiasme heb ik vergeten foto's te maken van het bordje, Krieltjes met tijm, bieslook en peterselie, Rode Chimichurri en een super stukje vlees,  wat was dat, een smaak wat ik nog nooit geproefd had, bij deze foto heb ik na de afwas de leftover uit de koelkast gehaald voor de foto :)
En dit allen met grof zee zout, peper was ik vergeten zou toch verbranden bij het vlammen, achteraf is het er niet meer van gekomen, de volgende keer licht nog eentje in de vriezer  :)




Deze steek toch met kop en schouder uit te opzichten van http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12679.msg213217#msg213217 ook lekker,

Conclusie, super nog van dat, Super forum  ;)   
















 
het is echt super lekker vlees
goed gelukt ook zo te zien
 
Gaaf hoor!
Heb je ook rookhout gebruikt bij het indirecte gedeelte? Eikenhout (jack daniels wiskey vaten) vind ik hier heerlijk bij :)
 
Heerlijk stuk vlees!

Mooie rapportage
 
ziet er goed uit hoor! Nog nooit gemaakt, moet ik ook maar eens bestellen als het weer op voorraad is bij bbquality
 
SilverFox zei:
Gaaf hoor!
Heb je ook rookhout gebruikt bij het indirecte gedeelte? Eikenhout (jack daniels wiskey vaten) vind ik hier heerlijk bij :)


Jep, heb wat getwijfeld voor puur natuur, dan toch maar halfweg wat appelhout op de kooltjes  :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan