BasBQ
Beef en Steak

eend + kip aan het spit

 

Fred Opklapbed

Tondelzoeker
Berichten
19
Na de geslaagde test met het spit zaterdag avond was het gisteren tijd voor iets anders...

Uit het boek planet BBQ van Steven Raichlen had ik het recept gehaald voor vietnamese eend met steranijs en honing
En voor de mensen die eend niet lekker vonden had ik er een kip bij gespiest en gekruid met een recept voor surinaamse kip die ik op
www.bluesmoke-bbq.nl had gevonden.

We hebben wat nasi gemaakt voor erbij en vrienden die kwamen eten hadden ons verrast met overheerlijke pangsit goreng die ze zelf s'middags hadden gevouwen.

De eend was iets te gaar geworden, maar was evengoed heerlijk vooral het velletje was heel krokant jammie jammie
beide recepten zijn trouwens aanraders.

Het resultaat staat hieronder!!!!

De eend
IMG_0381.jpg

De kip
IMG_0416.jpg


IMG_0410.jpg


IMG_0440.jpg


IMG_0455.jpg


IMG_0459.jpg


IMG_0462.jpg


IMG_0472.jpg


IMG_0473.jpg


IMG_0474.jpg


IMG_0487.jpg




 
Ziet er goed uit!! Eend heb ik nog niet geprobeerd aan het spit, kippetjes wel en die komen er ook altijd erg goed vanaf.
 
Ziet er heeeel goed uit.
Jammer dat dat grilspit zo kostbaar is...
 
Ziet er prima uit allemaal
Dat spit staat boven aan mijn To Buy list
 
Ja inderdaad echt wel jammer dat die zo duur is
die koop je niet 123 zomaar ff

 
Als ik zo'n spit zie, moet ik me telkens inhouden om eentje te bestellen. Maar ik zou het te weinig gebruiken om de prijs te rechtvaardigen.
 
Het spit is inderdaad veels te prijzig,maar heb laatst mn verjaardag gevierd en centjes gevraagd om wat bbq materiaal te kopen. en de "buit" was zoveel dat ik het daarvan gekocht heb.

Ik verdenk mensen ervan dat ze wat extra's in de enveloppen hebben gestopt om zich vervolgens elke keer uit te nodigen hahaha :p

 
Mee eens dat het spit aardig aan de prijs is. Ik heb hem via een sponsor van mijn blog gekregen en ik ben er erg blij mee, maar ik weet niet of ik hem voor dat bedrag zou kopen, ondanks dat ik er heel erg blij mee ben!
 
Nou is eend niet echt mijn ding, maar het ziet er wel erg lekker uit.
 
Ziet er kwakelend lekker uit  :D
 
Waar zit die kip met z'n kop??? ???
Ze zien er wel lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan