BasBQ
Beef en Steak

Een makkelijk broodje van de BBQ - Pulled Pork

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Afgelopen weekend weer visite, maar de vrouw had geen zin om weer uitgebreid te barbecueën. Ik zei, dan maak ik gewoon even Pulled Pork voor op een broodje, lekker makkelijk en je hoeft er verder niks bij. Ik heb nog dat recept van "makkelijke" PP liggen. Oh ok, dan is het goed :)

Dus de dag ervoor even een procureur gehaald, die ik gelijk even voorbereid heb. Injecteren, rub erover en ingepakt in de koelkast zetten.
2020-05-30 12.40.03.jpg


De volgende ochtend, sta ik rond 9 uur alweer bij mijn BBQ te klooien, rooster schoon schrapen, kolen erin, aansteken etc. "wat ga je doen? We gingen toch een makkelijk broodje eten?" Ja zeker, maar het moet wel even een uurtje of wat liggen ;)

BBQ op temperatuur, 2 blokjes kersenhout erin en de procureur erop. Deksel dicht en dan wachten:
2020-05-31 09.29.45.jpg


Na zo'n 4,5 uur kern bereikt van 74 graden, en even ingesmeerd met mooi glimmend laagje:
2020-05-31 13.36.43.jpg

Een uur of 2 later, zag de PP er al heerlijk uit. Temperatuur zat al rond de 80 graden, nu nog even inpakken voor het laatste stukje.
2020-05-31 15.26.34.jpg


Bij een kern temperatuur van 91 graden al een paar keer ingeprikt, nog even door laten gaan naar 94 en toen vond ik hem mals genoeg. Nog even laten rusten en nog even geduld dus. Maar een ruim half uur later, zag de PP er zo uit; tijd om te pullen:
2020-05-31 17.31.12.jpg


Weer een lekker bakje vol!

2020-05-31 17.37.39.jpg


Het waren weer smakelijke broodjes! Die moet je volgende keer weer maken, lekker makkelijk :)
2020-05-31 18.04.43.jpg


Het was een procureur van 2,1 kg. Dezelfde avond hebben we er 9 ruim-belegde broodje van verorberd en waren er 2 flinke porties over, die de volgende dag als een betere versie van de kapsalon, over de patatjes heen opgegeten zijn.

2020-05-31 13.36.43.jpg


2020-05-31 15.26.34.jpg
 
Laatst bewerkt:
Altijd lekker. Kapsalon plus is ook lekkere manier om restjes op te maken
 
Lekker broodje en de vrouw hoefde niet uitgebreid te BBQ-en, dat heb jij gedaan
 
Mooi hoor. PP doet het altijd goed bij de gasten. En idd. Als alles volgens plan loopt heb je er niet veel werk mee
 
Mooi hoor. PP doet het altijd goed bij de gasten. En idd. Als alles volgens plan loopt heb je er niet veel werk mee
Beetje voorbereiding dag ervoor, even bij het opstarten van de BBQ en dan is het vooral af en toe heen en weer lopen, om te zien of alles nog goed gaat!
 
Lekker broodje pulled pork, is hier al een tijdje geleden moeten we ook weer eens maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan