BasBQ
Beef en Steak

Dry Aged Irish Angus Picanha

stichting lekker dier zei:
mooi resultaat! zijn de picanha's van de makro naast de sligro ook te doen?

Hoi,

ik heb ooit staartstuk en een andere die was zo'n 20,- de kilo. Ze waren absurd heerlijk. Maar ik heb dus ook nog nooit Wagyu gehad.... maar eigenlijk maakt dat ook niet uit want we vonden het heerlijk (mijn zoontje was helemaal in tranen toen het op was  :) )

Ik heb er weinig ervaring mee maar ik zou denk ik niet minder dan een kilo halen. Volgens mij moet zo'n stuk wel een bepaalde dikte hebben.
 
Ik heb echt een hele leuke baan, maar dit lijkt mij toch ook wel leuker dan werken Jappie, mooi gedaan kerel!
 
ziet er lekker uit!...toch een vraag/opmerking: als bij mij de vlammen er zo omslaan heb ik altijd een "brand"smaak..ik doe dan ook alles om m'n vlees uit het directe vuur te houden. heb je hier daar geen last van??
 
Hi Superjohn, het vlees ligt ook niet de volledige tijd boven de kolen. Jmet de reverse sear methode gaar je het eerst indirect tot een bepaalde doel temperatuur om het vervolgens heel kort boven het vuur te searen. De hoge vlammen komen door de absurde vetlaag die op de Picanha zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan