BasBQ
Beef en Steak

Dry age vraag

 
 

Henkie

Vuurmaker
Berichten
67
Laatst lag er bij de Sligro een mooie ribeye aan 1 stuk mn naam te roepen, dus die belandde zomaar opeens in mn kar.
Nu zit ik al een tijdje te denken aan zelf dry agen. Het enige dat ik me afvraag is of dit te doen is in mijn reguliere koelkast. Ik woon alleen, dus de koelkast gaat niet de hele dag open en dicht. Ik denk dus dat het temperatuur gedeelte wel ok is. Of zijn er nog dingen waar ik aan zou moeten denken? Koude buffer eromheen zetten ofzo? Wat ik me voornamelijk afvraag is hoe het zit qua geur en smaak. Wat ik begrepen heb is dat het wel een vrij specifieke geur afgeeft. Als ik dit in mijn normale koelkast doe, gaan alle spullen die erin liggen hier ook naar ruiken en/of smaken?
 
Ja die ben ik ook van plan te gebruiken, maar ben dus voornamelijk benieuwd naar of het ook in de koelkast die ik gewoon voor dagelijks gebruik heb te doen is.
 
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de koelkast juist minimaal 1x per dag geopend dient te worden.. maar ik weet niet meer waar.. zal nog eens kijken of ik het terug kan vinden.

Maar in de post waar hierboven naar verwezen wordt, wordt het in een gewone koelkast gedaan toch? Dus volgens mij moet dit zeker gaan. In die post staan in ieder geval heel veel tips. Succes!

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan