BasBQ
Beef en Steak

Droogkasten

Goed nieuws aan het Droogkasten front (voor mij dan  :) )
Ik heb een nieuwe donor gevonden die bereid was om zich om te laten bouwen.
En om het makkelijk te houden eenzelfde kast als voorheen  ;)

Vandaag de laatste onderdelen geplaatst (ja ja, deze is getest, en koelt)
Soon to be tested in curing conditions.

http://www.macsbbqpit.com/droogkast/

Wordt vervolgd

Mac
 
mooi zo, leuk dat je weer verder kunt, ik blijf volgen en hoop dat ik dit jaar er ook nog aan toe kom zoiets op te starten
 
Zeer interessant onderwerp dit! Hoop toch ook zoiets in mekaar te gaan knutselen
 
Voor diegenen die reeds een droogkast hebben draaien/ proefdraaien ?
Ik ben bezig met het testen van mijn kast, en wil natuurlijk z.s.m. een stabiele setting vinden.

Hoe hebben jullie de marges van de temp controller, en de Humidity controller ingesteld. ?

Ik ben nu aan het testen met een temperatuur van 13 gr C, en een afwijking van max 12 en 14 gr C
En een humidity van 65 %, en een afwijking van 63%, en 67 %.

Volgens mij kan de kast beter vaker en korter draaien, als minder vaak, maar wel langer (dit laatste komt de stabiliteit niet ten goede)

Mac
 
Vindt je RV waarden wel erg dicht bij elkaar zitten, Mac
Als mijn kast loopt ga ik binnen een paar minuten 20% omlaag! dit stabiliseert wel weer als de  compressor weer stopt. Waarden te dicht op elkaar geeft een aan-uit gedrag en is niet best voor de mechanica.
Nu staat die van mij in de schuur wn. Die van jouw volgens mij binnen dus daar zit wel verschil in.
 
Ik had ze verder uit elkaar Bert, echter dan schommelt het wel heel erg (nu nog trouwens)

Ben met wat testen bezig vanaf vanmiddag, en aanvankelijk leek het ok?, echter liep de RV best wel hoog op t.o.v. de ingestelde waardes.
Ik heb de heater er bij aangezet, en nu lijkt het stabieler iig.

13785052494_966f77d158_c.jpg


Mac
 
Hier maar weer een bouwverslag.

Alle materialen binnen, dus we kunnen gaan bouwen, ik ben begonnen om eens  te kijken of de bevochtiger werkt of niet, binnen no time de RV gestegen.
IMG_1838_zpsbb170e59.jpg

IMG_1836_zpsaccc2d6a.jpg

IMG_1835_zpse7d4d75a.jpg


Nu we weten dat het werkt, wijd voor de regelkast, in een eerdere posting heb ik het schema al gepost.
IMG_1842_zps27aeda31.jpg

IMG_1844_zps664a8ff9.jpg

IMG_1846_zpsa15512b4.jpg

IMG_1847_zps6907c183.jpg

IMG_1848_zps51ac52a4.jpg

IMG_1849_zpsa0c603dd.jpg

IMG_1851_zps3832ee94.jpg


Zo, nu een JD met ijs, morgen weer verder.
 
Het witte kastje is een dubbele thermostaat die schakelt, ik wil onder bepaalde omgevingstemperaturen de ventilator uitschakelen. Vandaar dat deze buiten de kast zit, ik heb hem in een garage staan, dus zal wat meer invloed van omgevingstemperaturen hebben.
 
Zo, vanmorgen verder met mijn droogkast gegaan, blijken ze in China ook een maandagmorgen gevoel te kennen:
Aansluitblokje er verkeerd om op gesoldeerd.
IMG_1853_zps2cf2f492.jpg

IMG_1854_zps9e13c7f9.jpg


De regeling draait, en lijkt goed te werken, morgen maar eens een paar natte handdoeken erin hangen, testen zonder wat massa in de kast heeft weinig zin,  de kast reageert hierdoor veel te gevoelig. Ik denk dat je pas echt kan test draaien door er een paar verse worsten in te hangen, omdat je dan massa in de kast heb, en niet alleen lucht.

IMG_1858_zpsabb49197.jpg
 
Erg goed bezig hoor Jack  B-)
Ziet er idd heel erg profi uit.
Wat heb jij nu aan hoogste een laagste waarden ingegeven in je controlers ?

Mac
 
@bert, nee, geen jumo, gewoon orginele Chinese ebay regelaars, omdat ik op boven en onderwaardes wil regelen, heb ik dubbele regelaars gebruikt.

@mac, nog geen vaste instellingen ingegeven, ik heb extremen  opgezocht, om te kijken hoe de kast reageerde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan