Beef en Steak

Drip pan

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dirk
  • Startdatum Startdatum
 

Dirk

Sprokkelaar
Berichten
30
Ik gebruik ze tot op heden eigenlijk nooit, maar ik stoor me steeds meer aan vloeistoffen (vetten) die op de deflectors vallen.
Welke gebruiken jullie en hebben jullie goede tips? Ik wil geen wegwerp gebruiken, dan leg ik er liever een laagje aluminiumfolie in.
Ik neem aan dat ze enigszins los moeten staan van de deflectors.

Ik zoek ze voor een Kamado Joe Classic en voor de Kamado Big Joe.
 
Punt is: een drippan is handig, maar ook daar wil je alu folie inleggen om schoonmaken makkelijk te maken.
Voor KJ zijn er halve en hele drippannen. Als je Alufolie erin doet is goedkoop gewoon prima.”, bv action.
Los staan van deflectors kan met de x accessoire of met bouten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk
Ik heb die van Smokeware (RVS 10"en 14"). Zijn goed schoon te maken en bevallen heel goed. Ik wilde ook geen wegwerp. Ik heb zelf de BGE Large.

Voor de KJ Classic moet je de 14" hebben en voor de Big Joe de 18".

Hier de 10" als druippannetje voor de kip
20240718_135220.jpg
 
Ik heb gewoon de originele van Kamado Joe. Direct mee gekocht met de Classic en later ook met de Junior.

Dit is wel een hele, maar er bestaan ook 2 halve.

Bij steak of bv varkenshaasje gebruik ik deze nooit omdat het weinig is en snel met een plamuurmesje zuiver gemaakt is. Voor pulled pork of shirt ribs, gebruik ik deze wel.
 
Net als RDJ zo'n dienblad van de Action. Werkt perfect. Voor halve platesetter gebruik ik van die wegwerp aluminium schaaltjes in de aluminiumfolie.
d8160795ff28ef9a575bcdf80c59b528.jpg
 
Je bent niet de enige maar begrijp nog steeds niet waarom er nog mensen zijn die geen druipschaal gebruiken, dat gaat walmen en stinken en die smaak gaat ook aan je gerecht zitten.
Gewoon even als een algemene opmerking.
Ik gebruik alu wegwerpschalen.
Ooit wel rvs schalen met alu folie ingelegd maar dat gaat op den duur aan elkaar plakken, en geeft een smeerboel om weer te reinigen.
Ik zou gewoon beide eens proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk
Je bent niet de enige maar begrijp nog steeds niet waarom er nog mensen zijn die geen druipschaal gebruiken, dat gaat walmen en stinken en die smaak gaat ook aan je gerecht zitten.
Gewoon even als een algemene opmerking.
Ik gebruik alu wegwerpschalen.
Ooit wel rvs schalen met alu folie ingelegd maar dat gaat op den duur aan elkaar plakken, en geeft een smeerboel om weer te reinigen.
Ik zou gewoon beide eens proberen.

Dank voor de reacties. Proberen dus maar. Van het weekend eens langs de Action en daarna eens oriënteren wat ik wil met halve manen.
 
Ik doe er altijd speelzand in. Ideaal bestaat niet, maar ik vind het werken. Overigens leg ik de schaal ook niet direct op de deflector, dat gaat bij mij roken. Een paar whiskystenen of moeren er onder en het rookt niet meer.
 
Haha dan krijgt uw whisky direct wat extra rooksmaak mee volgende keer 🙂
 
De forumsponsor heeft ook mooie stalen drippannen in diverse maten.
Ff bekleden en alu folie en met bv stelhoekjes vrij leggen van de platesetter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan