BasBQ
Beef en Steak

Draaispit op Weber OTG 47

Ik ben hier pas noskos dat wist ik dus niet, maar vind het dan wel een vreemd beleid.
Maar bedankt voor je reactie hoor, ga wel een andere oplossing zoeken,want ik wil toch graag een draaispitje kunnen gebruiken. :(
 
Zoals ik al zei, wat Willy hier laat zien is de oplossing. Het hoeft allemaal niet zo luxe, je kunt ook zelf van een stukje RVS plaat een rondje buigen, vastzetten met boutjes, beetje de constructie van een KettlePizza, dan spit er in maken en gaan.

Het spit van weber kost ?180 met dit soort constructies ben je veel goedkoper uit. Willy heeft hier als eerste zoiets gedaan en hulde daarvoor, niet gaan zitten mokken, gewoon zelf maken als weber het niet voor je doet :D
 
Lekker zelf maken,harstikke leuk.
Willy heeft er al een mooi voorbeeld er op gezet.
 
Ik zit niet te mokken hoor noskos, en inderdaad aan mooi stukkie vakwerk van Willy.
Die dingen van Weber zijn inderdaad schreeuwend duur, maar ik denk dat Willy best aardig wat kwijt was,want hij heeft hem ook niet zelf gemaakt.
Maar inderdaad een heel mooie toepassing  ;)
 
je kan een nieuw draadje openen voor ideeen en zelfbouw grillspit voor een 47 hennie,
je zal verbaast staan naar de reacties
 
Zeg Henny,je kunt het toch ook makkelijk zelf maken.  Dan spaar je sowieso het arbeidsloon uit.
Je hebt naast het RVS plaatmateriaal niet veel meer nodig dan een slagschaar,een rilmachine,een (kleine) platenwals,een puntlasapparaat,een felsapparaat,een boormachine,een paar vijlen en daar komen dan nog wat kosten bij voor de gebruikte electrische stroom.
Zo bekeken was ik uiteindelijk helemaal niet zoveel kwijt hoewel het toch een gezellig bedrag was.
Inmiddels heb ik er al veel meer plezier van gehad als van een voetbalwedstrijd waarvan je voor een kaartje zeker zoveel moet betalen.
 
Hoera hij is klaar,

Dank zij Willyo, heb ik ook mijn Weber 47 aan laten passen.
Ook dit is gebeurd bij Multismoke.nl in Zwanenburg, heeft wel eventjes geduurd maar geduld is een schone zaak, en dan heb je ook wat. Wat een vakman zeg.
De electrische motor is van Garden Gril en heb ik gekocht bij Coolsound.nl en draait als een zonnetje, fluisterstil.
Ook deze is door Multismoke ingebouwd.
Ik ben heel happy met het eindresultaat, yeahhhh  ;D

bbq002.jpg


bbq001.jpg


bbq003.jpg


bbq005.jpg


bbq004.jpg


bbq006.jpg
 
gefeliciteerd henny met je spit, veel plezier ermee
 
heel mooi ! knap stukje vakwerk.
vraagje : waar is die plaat voor die rechts aan de binnenkant zit ( foto 5 en 6 ), of is dat standaard bij dit type Weber ?
 
N?g zo'n handig spit...veel plezier ermee!
 
vraagje : waar is die plaat voor die rechts aan de binnenkant zit ( foto 5 en 6 ), of is dat standaard bij dit type Weber ?
[/quote]

Dat is het hitteschildje van je handgreep
 
Erg mooi ook weer gemaakt, vaklui daar en als ze slim zijn nemen ze hem gewoon in productie. Kende dat plaatje ook niet, :)
 
Mooi gemaakt Henny, nou weet ik waar je hem vandaan hebt ;).

Zou fijn zijn als die jongens hem dan ook voor de 57 maken
 
Laat die man van Multismoke maar gaan,jongens!  Die is z??? door de wol geverfd wat spullen en roken betreft;die ga je echt niets meer leren.
 
Vraagje, ik zie dat je geen gleufje van bovenaf hebt om je spit in de ring te hangen. Bij de weber doe je de punt door een gat in de motor en heb je aan de andere kant een gleufje zodat je hem er makkelijk uit kunt tillen.
Bij jou zie ik een gaatje zitten aan de andere kant, is daar een truuk voor om je spit met vlees en al uit de BBQ te hangen en te stoppen? Want als ik het me uit mijn blote bolletje goed herinner heeft Willyo wel een gleufje, maar die heeft dan ook een ander spit.
 
Klopt, Will heeft die sleuf zelf gemaakt, en gril zit hoger bij Will.
Bij mij wou hij het liever niet, om het verband zo sterk mogelijk te houden.
Ik schuif het busje op en trek hem schuin uit de motor, ook heel goed te doen hoor ;)
 

Beko

Tondelzoeker
Berichten
3
Wel een oud topic maar blaas er even nieuw leven in, als het goed is word aankomende week een ring voor mij gemaakt🎉
Dacht dat het vinden van de spit makkelijk zou zijn, mooi niet dus. Wie kan mij hier tips in geven of misschien heb je een link.
Als mijn ring binnen is zal ik foto's plaatsen, kan niet wachten 😬

received_312737003519845.jpeg
 
Oei interessant! Ik denk dat ik draadje maar even ga volgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan