BasBQ
Beef en Steak

Draaispit op Weber OTG 47

Frank54 zei:
ben jaloers op die ring , kun je aangeven wie die gemaakt heeft ?

Geen geheim,hoor.  Deze liet ik maken bij Multi Smoke in Zwanenburg.
Maar ik waarschuw je wel van te voren dat hij dit niet voor een paar tientjes gedaan heeft.  Hij eist de volle mep,hetgeen achteraf bekeken toch nog meevalt gezien de gereedschappen (machines) die allemaal nodig zijn + het materiaal + de vakman.

Het motortje gaat binnenkort op de slachtbank.
 
Ziet er erg strak uit, mooi gemaakt.


Maar zie ik daar nu een ster in je deksel ;)
 
Nosmo zei:
Ik zou het gewoon een keertje proberen met zo'n Nokia adapter. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat de adapter te heet wordt en het begeeft. Als je zo'n adaptertje toch nog ergens ongebruikt in een hoek hebt liggen is het ook niet erg als hij stuk gaat. ;)

Om die 3,7V hoef je je ook niet echt heel druk te maken, zo'n motortje kan wel wat hebben. Nou zou ik om te proberen niet het hele motortje uit elkaar gaan slopen, maar gewoon even de batterijen er uit halen en de nokia adapter aansluiten op de batterijlipjes van de motor.

Je moet trouwens wel altijd de batterijen verwijderen als je een externe voeding aansluit anders kunnen ze exploderen.

je moet wel met een snoertje de + van batterij 1 verbinden met de - van batterij 2 .
dan hou je dus 2 polen over en daar sluit je de adapter op aan.
 
Als het goed is zijn die al verbonden anders zou het niet werken met batterijen ;)
 
noskos zei:
Als het goed is zijn die al verbonden anders zou het niet werken met batterijen ;)
dat klopt bij een parallel schakeling, maar dit is een serie schakeling.
of gewoon in het kastje kijken waar de aansluitingen naar het motortje zitten en daar de voeding op aansluiten.
 
Hier zitten de batterijen in serie en dat werkt alleen als "in het midden" die batterijen met elkaar zijn doorverbonden, dus dat is nu al het geval anders doet hij het niet.

Maar om Willy niet te veel te verwarren, even openmaken en aansluiten op de aansluitingen van het motortje. Of de draadjes die daar vandaan komen volgen naar de batterijhouder en op de juiste lipjes daar aansluiten.
Kunnen we ook de 14de even voor je doen hoor Willy!
 
we krijgen dat spitje wel draaiend  :-\
ben overigens nog jaloers op die ring,
 
Man, wat mooi!
 
[quote author=Nosmo]

Ben benieuwd naar jou gegrilde kippetjes.
[/quote]


Alsjeblieft dan,dit is het eerste kippetje.  Goed gerubt met van alles en nog wat;hoe het gaat smaken? 't Ruikt in elk geval veelbelovend.
Lekker vuurtje ernaast en,ik denk,een uurtje er op bij zo'n 170 graden.


IMG_1418.JPG


IMG_1419.JPG


Het motortje loopt gezellig te snorren;alles draait zoals je het zou wensen,netjes en gelijkmatig. Bovendien begint het al zo lekker te ruiken met die rook er uit;je zou 'm nou al op willen vreten! Nog een half uurtje wachten toch maar.

IMG_1426.JPG


Ai,ai,nu is er toch iets verkeerd gegaan. Ondanks dat het er op de foto mooi uit ziet heeft-ie er toch een kwartier ongeveer te lang in gezeten.
Niet heel erg maar de buitenkant is wat donkerder dan verwacht en hier en daar ietsjes verbrand,niet zwart...donkerbruin!
Achter de oorzaak ben ik gekomen: 1. ik had de luchtschuif vergeten iets dicht te doen:  2. Ik maakte de grote fout even op dit forum te neuzen en vergat de tijd daardoor.
De smaak was uit de kunst; die rub gaan we dus maar aanhouden.
De borst was iets aan de droge kant maar wat wil je als ze je te lang in de hel laten ronddraaien.
De volgende keer stipt 1 uur op 175-180 gr.houden moet goed zijn.
Oh ja,deze mooie kip van 1300 gram kwam uit de vriezer van Lidl.
 
Mooie eerste sessie Willyo! Ik doe kip aan het spit ook maar 1 uurtje terwijl ik beercan chicken en platte kip zo'n 5 kwartier doe, het gaat gewoon wat sneller met een spit.
Ik doe trouwens ook aan twee kanten van de kip kolen, dus niet zoals jij aan maar ??n kant. Dat heb ik weleens gedaan maar dat gaf net weer een ander resultaat.
 
dat ziet er inderdaad fantastisch uit Willy, vind het leuk dat je zo happy bent met je grillspit
 
Twee kanten kolen de volgende keer.  Genoteerd Dennis!
 
Ben er echt als een kind zo happy mee,Leo.
 
Mooi gemaakt Will, en ook al is hij niet perfect ik had graag een stuk gebroefd!
 
neem je hem de 14e mee Willy? lekker kippetje bij Dominique eten  :)
 
Probeer het maar Willyo, hij is natuurlijk wel anders dan een 57 cm. Maar het zou het verschil kunnen maken.
 
Ziet er toch lang niet slecht uit. En als het niet helemaal perfect is gewoon blijven oefenen, dat is dan weer het voordeel ;)
 
Hallo allemaal,
Ik heb de Weber compact 47 om te beginnen, en ben dus ook op zoek naar een draaispit, niet te krijgen.
Daarom heb ik de volgende mail naar Weber gestuurd.

Bericht : Hallo,
Waarom zijn er voor de 56cm ketels zoveel meer accessoires te verkrijgen, en voor de 46 cm niet.
ik heb bv een draaispit houder nodig, nergens te vinden, wel voor de 56 cm.
Ook houders voor lange vleespennen, 56 wel 46 niet,
Heeft dat te maken dat mensen een duurdere pan moeten aanschaffen ? anders is het vrij simpel ook de onderdelen voor een 46 cm pan te leveren, slechts een kwestie van iets kleiner maken, en een hoop mensen een plezier te doen.

Dit was hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas zijn inderdaad niet alle accessoires verkrijgbaar voor de 47 cm barbecues van Weber.
De 57 cm barbecue geeft mede door de grotere werkruimte de mogelijkheid om de accessoires te gebruiken die naast de One Touch 57 cm barbecues ook op gasbarbecues te gebruiken zijn. Vandaar ook het breder assortiment voor de 57 cm.
Ik adviseer u graag over de accessoires die geschikt zijn voor de 47 cm barbecue.

Met vriendelijke groet,

Tom Kusters
Weber-Stephen Holland B.V.
Tsj?kemarwei 12 - 8521 NA Sint Nicolaasga
Postbus 18 - 8520 AA Sint Nicolaasga

Een beetje wazig antwoord volgens mij,er zijn toch zat mensen die een 47 cm pan gebruiken, zeker beginners zoals ik denk ik.
Groetjes Henny
 
Dan wordt het tijd om creatief te worden Henny, zoals Willy hier laat zien. Weber heeft dit beleid al jaren en dat zal ook waarschijnlijk niet veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan