BasBQ
Beef en Steak

Draaispit op Weber OTG 47

Zou het mogelijk kunnen zijn een tussenring met electrisch draaispit te maken voor gebruik op de Weber OTG 47?
Voor de 57cm versie bestaat dat wel en wordt als accessoire door Weber geleverd.Die is dan geschikt voor 2 kippen,een kalkoen en nog meer v??l vlees.
Wij maken dat nooit..??n kippie of een rolladetje is al goed.
Wie zou kunnen vertellen waar op te letten. Of de reden aangeven waarom het niet kan.
 
Nee hoor kan denk ik prima, het lastigste is het vinden van een grillspit, dat zul je moeten zoeken bij de diverse online BBQ shops denk ik, Of je zou een bestaande in moeten korten, dat kan natuurlijk ook.

Dan heb je verder een ring nodig, denk even aan de pizza ring, die je passend maakt voor je BBQ, boutjes met bussen aan de onderkant waar hij op rust, misschien ook aan de bovenkant.
Sluefje aan de ene kant boven, en gat en motorsteun aan de andere kant.
 
Ik denk ook zeker dat dat zou moeten kunnen, als je ergens een ring kan vinden ben je al een heel eind.
draaispit is wel aan te komen als je op google gaat zoeken. en je moet iemand hebben die handig is met metaal
 
Uiteindelijk is het toch voor elkaar gekomen.
De ring van RVS werd voorzien van enkele gaatjes waardoor  de motorsteun kon worden gemonteerd,een gat waar de spitstang door kan die dan verdwijnt in het motorgedeelte en daar tegenover een gat dat uitgebreid werd tot een sleufgat waarin de spitstang komt te rusten.
De ring rust op de handvatsteunen waardoor geen warmte of rook verloren gaat door lek.(dit is wel het geval bij de originele Weber ring).
Dit houdt in dat de ring enigszins conisch dient te worden uitgevoerd want tenslotte moet het deksel kunnen passen.

IMG_1413.JPG



IMG_1414.JPG


IMG_1416.JPG

 
Dat ziet er professioneel uit Willy. Ik zou er wel eentje willen hebben in 57cm ;)

Ben benieuwd naar jou gegrilde kippetjes.
 
Wat een schitterende oplossing zo Willyo!!!
 
dat heb je idd erg mooi voor elkaar Willy, ben trots op je  :)
 
Go Willy! Niet alleen een mooie jongen dus, je maakt ook nog mooie dingen!
 
Dominique zei:
Go Willy! Niet alleen een mooie jongen dus, je maakt ook nog mooie dingen!

Gos Domi...ik werd er helemaal rood van...ja, ik maakte ooit helemaal zelf in de goeie ouwe tijd drie mooie joggies.

Uit de reacties meen ik te begrijpen dan iedereen denkt ik die ring zelf heb gemaakt.  Ik zou het wel kunnen als ik het gereedschap daarvoor bezat,maar helaas,niet dus. Ik ben met mijn idee en m'n webertje naar een bedrijf gestapt en die hebben de ring precies gemaakt zoals ik 'm wilde.Daar moest ik dan wel financieel voor bloeden,want we we kennen elkaar wel maar niet z? goed dat er te kortingen valt.De gaten heb ik zelf aangebracht
Het Cadac spit kocht ik bij FonQ en was ca 40 euro;dat viel dus mee.
Het draait op batterijen;als er een electricien onder de leden zit kan die misschien eens aangeven hoe dit te wijzigen in aandrijving op het lichtnet.
Misschien met zo'n omzettertje van een scheer apparaat bijvoorbeeld.
 
Hoeveel en wat voor batterijen gaan en in Willy?, dan kun je uitrekenen wat voor netvoeding je nodig hebt. Zit er misschien al een aansluiting voor een netvoeding op het motortje, anders zou je er zelf een kabeltje met een plugje aan moeten maken. 

 
Zelf gemaakt of niet toch een mooi stukje vakwerk
 
Willy, ik zit hier heel jaloers te wezen!!! Heel mooi gemaakt en veel plezier met je grillspit!
 
Niet zelf gemaakt? Maakt me niks uit, ik blijf trots op je, je bent lekker bezig, en dat is super!
 
Nosmo zei:
Hoeveel en wat voor batterijen gaan en in Willy?, 

Nosmo,er zitten twee ronde batterijen in van 1,5V,type D LR20
Dan zou een voeding dus 3V moeten leveren? En als zo'n voeding nu eens 3,7V levert (er ligt er hier een van Nokia) zou dat bezwaarlijk zijn?
Er is geen aansluiting voor een netvoeding geplaatst dus dat zou ik zelf moeten gaan aanbrengen,denk ik.  Er zitten genoeg schroefjes op om het kastje open te maken en iets toe te voegen,lijkt het wel.
Als je me wilt helpen,graag dan.
 
ben jaloers op die ring , kun je aangeven wie die gemaakt heeft ?
de voeding : een Nokia ( telefoon )  adapter zal te weinig vermogen leveren.
zit er een sticker op de motor met bv 500 of 1000 mA ?
 
Ik zou het gewoon een keertje proberen met zo'n Nokia adapter. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat de adapter te heet wordt en het begeeft. Als je zo'n adaptertje toch nog ergens ongebruikt in een hoek hebt liggen is het ook niet erg als hij stuk gaat. ;)

Om die 3,7V hoef je je ook niet echt heel druk te maken, zo'n motortje kan wel wat hebben. Nou zou ik om te proberen niet het hele motortje uit elkaar gaan slopen, maar gewoon even de batterijen er uit halen en de nokia adapter aansluiten op de batterijlipjes van de motor.

Je moet trouwens wel altijd de batterijen verwijderen als je een externe voeding aansluit anders kunnen ze exploderen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan