BasBQ
Beef en Steak

Dourada de Madeira en Truta Salmonada

 
 

Bramster

Gemarineerd
Berichten
1.852
Oh wat is het lekker om op vakantie te zijn en het is nog beter als je dan ook nog lekker kan bbqen. Op het bloemeneiland Madeira bleek ons verblijf een mooie stenen bbq te hebben. Dus dan kan je niets anders doen dan bbqen.
Omdat het een eiland is, leek me vis een logische keuze. Foto’s zeggen meer dan woorden dus hierbij onze reportage.

De supermarkt lag vol met vers gevangen vis voor een koopje dus we gingen los! Wat gaan we nemen! Het werd goudbrasem en zalmforel als ik de vertaling mag geloven.
A9D33926-5311-4E3F-B325-811C5BD044DD.jpeg


We hadden prachtig uitzicht op de bananenplantages en de zee.
AB093651-8166-46A9-9C20-61444F67DCAE.jpeg


Bbq aansteken en gaan met die banaan 🤔
8CC54F55-F4A1-4F79-961E-DBCA95B2635D.jpeg


Ik had ook wat patatas bravas, aubergine en ui meegenomen om een simpel maar compleet maaltje te bereiden. Alles gesneden en geprepareerd. Vooral voor tijdens en na genoten van het lokale bier ;).
403DFFF9-8542-41C9-A247-AA589A2427CE.jpeg


De grill was goed heet en alles kon in fases op de bbq!
975E1798-295D-46E8-AAA9-3E75082AF386.jpeg


Niet al te lang en onze eerste gang was
Klaar! wat een heerlijke vis, echt een feestje.
76519FC4-E952-4C63-B98B-B42B18619B7F.jpeg


Na een pauze en nog een koud biertje tijd voor ronde twee. Een heerlijke zalmforel.
4D199E01-03E6-4B3A-A94E-07E69EE072E4.jpeg


Op een bedje van ui, lekker simpel, kwam deze vis ook op ons bordje terecht!
1A09A84C-F6B1-4697-91D1-5C67AE6BDACD.jpeg


Wat een prachtige mooie kleur heeft deze vis maar hierna zaten we wel goed vol!
1CE44B5B-F13D-4471-AC24-1F489977D254.jpeg


De kop ging naar onze nieuwe vrienden, de wilde katten die ons in grote getalen kwamen bezoeken. Vreemd hè 😉
0B0F2560-79D1-4D2D-9DA5-815264BFC7AA.jpeg


Geweldig genoten en tijdens de vakantie hebben we nog enkele keren mogen genieten van prachtige gerechten van de bbq al zeg ik het zelf 😜

Voor nu wens ik jullie allen een mooie 2de pinksterdag toe.

Groeten,
Bram
 
Prachtig! Meer moet het ook niet zijn hé.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
🤪🤪 hier wil ik ook heen. En geloof maar, die was bij mij ook aan gegaan.
Wat een geweldig aanbod (in Espagna trouwens ook) .
Ik ga nu al genieten.
 
Mooie reportage! En lekkere visjes!
Heb je de espada nog geprobeerd? Vond ik ook een lekkere vis.
Hmmm, ik krijg wel zin in een wandel/Bbq-vakantie op Madeira. 😄
 
🤪🤪 hier wil ik ook heen. En geloof maar, die was bij mij ook aan gegaan.
Wat een geweldig aanbod (in Espagna trouwens ook) .
Ik ga nu al genieten.
Zeker doen wat een mooi eiland, natuurlijk is werkelijk prachtig als je een toch over het eiland maakt. Klimaat is perfect voor mij, niet te heet maar toch een lekker zonnetje. En vooral goed eten en dan ook nog eens niet te duur, zelfs in de toeristischere gedeeltes!
 
Mooie reportage! En lekkere visjes!
Heb je de espada nog geprobeerd? Vond ik ook een lekkere vis.
Hmmm, ik krijg wel zin in een wandel/Bbq-vakantie op Madeira. 😄
Hahaha ja maar niet op de bbq. Gewoon bij een restaurant, de traditionele versie met banaan. Leuk om een keer te proberen maar ik hou het bij die ene keer ;)
 
Zeker doen! Zo simpel maar zo lekker 🤤
Probleem is vooral het gebrek aan viswinkels in de buurt. Daarvoor moet ik al naar de dichtstbijzijnde stad en dan hopen op een parkeerplek in de buurt :D

Ben niet zeker, maar hebben ze in de makro ook niet zo een stand van verse vis?
 
Lekker zeg!

Dat is een flinke bak met verse vis, dan had ik me ook niet in kunnen houden.
 
Top verhaal. Was er afgelopen november. Elke keer in een restaurant gegeten. Zal de volgende keer wel een appartement nemen.
 
Wat een slecht verhaal weer dit zeg Bram!😂 (zegt een jaloers mannetje wat hier een beetje wegspoeld bij zijn bbq) ziet er weer fantastisch uit💪👍🏻
 
Probleem is vooral het gebrek aan viswinkels in de buurt. Daarvoor moet ik al naar de dichtstbijzijnde stad en dan hopen op een parkeerplek in de buurt :D

Ben niet zeker, maar hebben ze in de makro ook niet zo een stand van verse vis?
Geen idee, ik kom nooit bij de Makro. Sligro hebben ze het in ieder geval wel. Dan weet ik niet of je daar wat aan hebt. ;)
 
Top verhaal. Was er afgelopen november. Elke keer in een restaurant gegeten. Zal de volgende keer wel een appartement nemen.
Restaurants vond ik goed te doen daar. In veel toeristische plekken vind ik het vaak tegenvallen of je moet al een pareltje gevonden hebben. Maar zelf kunnen grillen is natuurlijk altijd leuker 😁
 
Wat een slecht verhaal weer dit zeg Bram!😂 (zegt een jaloers mannetje wat hier een beetje wegspoeld bij zijn bbq) ziet er weer fantastisch uit💪👍🏻
Hahaha verschil moet er zijn! Het was ook fantastisch helaas nu toch echt weer thuis ☔
 
Heel mooi, en lekkere visjes vooral Dorade ben ik nog erg nieuwsgierig naar, heb deze nog niet gegeten, schaam me diep want schijnt heel lekker te zijn, velen zeggen dat dit de ultieme BBQ vis is.
Toen ik de naam Zalmforel zag dacht ik, dat kan toch niet.
Zalmforel is geen bestaande soort vis (is commercieel bedacht) het is een gekweekte "gewone" regenboogforel die gevoerd wordt met zalmvoer om zo het vlees mooi roze te kleuren, dus geen kruising tussen Zalm en Forel (wat genetisch ook niet mogelijk schijnt te zijn)
Blijkt na zoeken op het web dat er op Madeira redelijk wat forel wordt gekweekt.
 
Laatst bewerkt:
Dan weten we dat ook weer ivm die zalmforel. Ik ging er altijd vanuit dat het een kruising was tussen de 2 :ROFLMAO:

Dorade heb ik ook nog nooit gehad en dat gaat er zeker en vast van moeten komen.
 
Heel mooi, en lekkere visjes vooral Dorade ben ik nog erg nieuwsgierig naar, heb deze nog niet gegeten, schaam me diep want schijnt heel lekker te zijn, velen zeggen dat dit de ultieme BBQ vis is.
Toen ik de naam Zalmforel zag dacht ik, dat kan toch niet.
Zalmforel is geen bestaande soort vis (is commercieel bedacht) het is een gekweekte "gewone" regenboogforel die gevoerd wordt met zalmvoer om zo het vlees mooi roze te kleuren, dus geen kruising tussen Zalm en Forel (wat genetisch ook niet mogelijk schijnt te zijn)
Blijkt na zoeken op het web dat er op Madeira redelijk wat forel wordt gekweekt.
Bij het zoeken naar de vertaling van de Portugese naam vond ik al meerdere vertalingen waardoor ik het niet zeker wist. Gezien de smaak proef je overigens goed dat het om een forel soort gaat en niet om een zalm. Thanks voor de informatie. 👍 weer wat geleerd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan