Ik heb me er ook eens aan gewaagd om een barbecue meubel te maken. Dit stond al een lange tijd om mijn to do lijst, het beklinkerde deel waar hij op staat hebben we 2 jaar geleden ook met deze reden daar aangelegd.
Het frame van het meubel is gemaakt van 70x70 ruw gezaagd Douglas. Afgewerkt met Douglas sponningsdelen.
Foto's zeggen meer:
De grondstoffen
De balken nog licht opgeschuurt, maar wel het ruwe behouden:
Vervolgens het frame in elkaar geschroefd:
Handig om iets van een leidraad te hebben
Met kussentjes voor de tere knietjes natuurlijk
Wieltjes er onder
En de sponningsdelen tegen de zijkant:
Blad er op geschroefd, voor de resterende sponningsdelen had ik de tafelzaag van ons pap nodig, dus die zijn nog even open gelaten, wordt gedaan samen met de deurtjes.
Het gat erin, was toch wel spannend, en even een check hoeveel houtskool bakken erin konden.
Nog niet af, maar toch al in gebruik (fajitas)
In de olie gezet en het gat uitgebreid met een uitsparing voor het handvat, ik vond het te zonde om die er af te slijpen.
En ten slot met de deurtjes erin, enige wat rest is in de nabije toekomst nog een paar haakjes.
Oh, en natuurlijk komt er nog een bieropener aan te hangen, maar die staat op de planning om zelf te smeden van zwart staal, dat is dus een project op zich.
Al met al ben ik niet ontevreden voor deze eerste keer, hier en daar had het iets netter gekunt misschien, maarja ik ben geen timmerman
Het frame van het meubel is gemaakt van 70x70 ruw gezaagd Douglas. Afgewerkt met Douglas sponningsdelen.
Foto's zeggen meer:
De grondstoffen
De balken nog licht opgeschuurt, maar wel het ruwe behouden:
Vervolgens het frame in elkaar geschroefd:
Handig om iets van een leidraad te hebben
Met kussentjes voor de tere knietjes natuurlijk

Wieltjes er onder
En de sponningsdelen tegen de zijkant:
Blad er op geschroefd, voor de resterende sponningsdelen had ik de tafelzaag van ons pap nodig, dus die zijn nog even open gelaten, wordt gedaan samen met de deurtjes.
Het gat erin, was toch wel spannend, en even een check hoeveel houtskool bakken erin konden.
Nog niet af, maar toch al in gebruik (fajitas)
In de olie gezet en het gat uitgebreid met een uitsparing voor het handvat, ik vond het te zonde om die er af te slijpen.
En ten slot met de deurtjes erin, enige wat rest is in de nabije toekomst nog een paar haakjes.
Oh, en natuurlijk komt er nog een bieropener aan te hangen, maar die staat op de planning om zelf te smeden van zwart staal, dat is dus een project op zich.
Al met al ben ik niet ontevreden voor deze eerste keer, hier en daar had het iets netter gekunt misschien, maarja ik ben geen timmerman

Laatst bewerkt: