BasBQ
Beef en Steak

Double beer can chicken

 

Dip2Bq

Tondelzoeker
Berichten
8
Even een verslagje van niet één, maar twee bcc.

Eerst maar eens lekker kruiden en een tijdje laten intrekken.

IMG-20220417-WA0010.jpg


IMG-20220417-WA0009.jpg


Om half 4 begonnen met het aansteken van de kamado. Dit ging de eerste keer niet goed, dus uiteindelijk om 16:15 pas op 150 graden. Deze steeg daarna nog even door dot 190 graden waarop ik de kippetjes erin hebben gezet. En de temperatuur terug geschroefd naar 160 graden. Daarnaast ook een smoker box met eiken snippers erbij gezet.
IMG-20220417-WA0006.jpg


IMG-20220416-WA0003.jpg


Na 45 minuten heb ik een ingepakte aardappel erin gelegd en wat aardappel schijfjes bij het vet. Dit als experiment voor een volgende keer.

Na nog een half uur tussen de 150 en de 170 graden was de kerntemperatuur meer dan 80 graden en zijn we aan tafel gegaan.

IMG-20220417-WA0002.jpg
 
Lekker hoor!

Gefeliciteerd.
 
Kip, altijd goed!

Was ie goed in de kruiden zo?
Ben zelf altijd van iets meer, maar dat ligt natuurlijk wel aan de kruiden.
 
Krijg je de smokerbox aant roken zo? Ik zou hem lager geplaatst hebben.
Zien er heerlijke kipjes uit.
 
Krijg je de smokerbox aant roken zo? Ik zou hem lager geplaatst hebben.
Zien er heerlijke kipjes uit.
Dit was de eerste keer dat ik hem gebruikt heb. En dit was hoe het volgens mij in de handleiding stond. Er zat wel een extra smaak aan de kip. Maar of dat door de kolen kwam of de box moet ik nog ontdekken
 
Lekkere kippetjes zo, gefeliciteerd met je tokkie!
 
Dit was de eerste keer dat ik hem gebruikt heb. En dit was hoe het volgens mij in de handleiding stond. Er zat wel een extra smaak aan de kip. Maar of dat door de kolen kwam of de box moet ik nog ontdekken
De box ga je echt ‘zien’ roken. Normaal kan je deze gewoon op het houtskool leggen. Zelf gebruik ik de box en chips alleen op de gasbbq. Met houtskool werk ik met chunks.

Als alle houtsnippers na de sessie bij jou opgebrand of zwart geblakerd waren, hebben ze gerookt.
 
Lekker hoor
Gefeliciteerd met je sticker

Volgende keer gewoon rookhout chunks op de kolen gooien. Werkt perfect

En hoe zijn je aardappelen geworden?
 
Gefeliciteerd met je tokkie. Ziet er lekker uit
 
Alle het goede komt in tweevoud 😎 Lekkere chicks. Moet gesmaakt hebben
gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan