BasBQ
Beef en Steak

Dorade met de "mayotruuk"

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
Er is eigenlijk niks mooiers dan verse vis bereiden boven houtskool.
Helaas ben ik de enige echte visliefhebber bij ons in huis. Dus dit gebeurt simpelweg te weinig, maar als je het dan doet.... zoooo genieten!
Eenvoud in de keuken, ook buiten, is vaak het geheim van de lekkerste gerechten. Zo ook deze dorade.
Het visje aan de binnenzijde voorzien van rode peper, groene peper, citroen(duhhh), koriander, tijm ,rozemarijn, knoflook, zout&peper en wat zonnebloemolie.
De buitenzijde voorzien van volle Zaanse Mayo...vreemd?
De Mayotruuk, je proeft er niks van maar de dorade blijft hierdoor niet aan t rooster plakken👌
De olie in de mayo blijft namelijk aan de vis plakken, dit in tegenstelling tot olijfolie in je mooie vuurtje druipt. Gevolg: rook, vlammen, gedoe en dat wil je niet.
De BGE direct op 250 graden en de vis na 4 minuten ff gekeerd(ging smooth😎) , de andere kant ook 4 minuten en je haalt de vis dan gemakkelijk met je tang van het rooster.
Voor mij geen bijgerecht bij de dorade, behalve een La Chouffe😜

20200822_194816.jpg


20200822_194807.jpg


20200822_195017.jpg


20200822_202430.jpg


20200822_202909.jpg
 
Smakelijk. Hier ook geen visliefhebbers. Ikzelf vind een mooi klaar gemaakt visje nog wel prima (meer schaal en schelpdierenfan) maar krijg het thuis niet op restaurant niveau. Zal deze truc eens proberen...
 
Mooi gemaakt! Ik probeer ook mijn arsenaal wat uit te breiden met vis gerechten, en dit lijkt me heerlijk.
 
Heerlijk visje hoor, een dorade.
Ziet er goed uit
 
Wow, sexy hoor die vis op het bord met dat zonnestraaltje er langs... heel mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan