BasBQ
Beef en Steak

Doorvoer tbv temp probes in Weber kettle maken.

Hallo allen,

Uiteraard heb ik de zoekfunctie gebruikt maar kwam niet verder dan modificaties van WSM's.

Is hier al iemand die zijn Weber kettle gemodificeerd heeft om de temp probes door te voeren?
Ik merk tijdens een Low en Slow sessie dat ik behoorlijk wat lucht lekkage heb op de plek waar ik mijn temp probe kabel(tjes) onder de dekselrand heb zitten.
Is er iemand die mij kan helpen dit probleem te voorkomen? Kan ik wellicht beter de kabeltjes doorvoeren door de ventilatie opening in de deksel aangezien ik vrijwel overal lees je deze altijd ietwat open moet hebben staan?

Tips zijn welkom!
 
Bedankt, Mike.
Die had ik inderdaad gevonden. Maar dan heb je alsnog lekkage lang je draden, is dit dan minder als bij de deksel?

 
DeNnZ zei:
Bedankt, Mike.
Die had ik inderdaad gevonden. Maar dan heb je alsnog lekkage lang je draden, is dit dan minder als bij de deksel?

Die lekkage is echt minimaal. Ik denk dat je zelfs meer lekkage het van je deksel, omdat die vaak toch niet perfect afsluit. Ik heb de WSM aanpassing gehad en daar lekte het echt niet.

Ik heb nu een nieuwe WSM met de standaard probe doorvoer en als ik dan rookhout erbij heb zitten zie ik soms wat pluimpjes onder de dekselrand vandaan komen en daar lopen echt geen kabels.
 
Bedankt mensen, ik zal het nog eens overwegen!
 


Werken prima. 8 mm voorboren en er in draaien en de probes gaan er precies doorheen.
 
 
 
 

EasywoodsQ

Pitmaster
Berichten
753
Terug
Bovenaan Onderaan