BasBQ
Beef en Steak

DIY plate setter kamado mini Landmann

Devil_ee

Tondelzoeker
Berichten
11
Gisteren heb ik mijn kamado mini van de Lidl binnengekregen. Met de inspiratie van andere, heb ook ik mijn eigen plate setter gemaakt voor zo’n 5 euro.
80F5F6F6-2E9C-44E8-B830-5B6C3B3C9B0A.jpeg

EE0E5AF8-7928-4FA1-8EAE-8562E7A7889F.jpeg

A8474790-D72D-4F9B-AB8D-A37B352706C8.jpeg
 
Als het zo functioneert is het een super oplossing voor al die veel te dure losse onderdelen.
 
Handige Harry! Waar heb je die stalen beugeltjes van gesmurfd?
 
Handig gedaan en je kan er een bakje inzetten om sappig vocht op te vangen
 
Vandaag heb ik het uitgeprobeerd maar kwam met de plate setter op geen manier boven de 170 graden uit. Toen ik de plate setter weghaalde, schoot hij naar de 200 graden. Ondanks de ruimte rondom de plate moet ik toch het rooster wat liften zodat er meer zuurstof beschikbaar is. Althans dat denk ik ☺️
 
Redde je het ook niet door de schuiven verder open te zetten?
 
Stond de binnenschaal goed?

Heb ooit eens een kleinere komado schoongemaakt, waarbij ik de vuurschaal incl rooster, eruit had getild om zo boven de container het as eruit te schudden en terug gezet zonder op de opening in de vuurschaal te letten.
Hierdoor werd de Q ook niet warm omdat de zuurstof niet direct onder de kolen kwam.

En ik durf het gerust toe te geven 😊
 
Stond de binnenschaal goed?

Heb ooit eens een kleinere komado schoongemaakt, waarbij ik de vuurschaal incl rooster, eruit had getild om zo boven de container het as eruit te schudden en terug gezet zonder op de opening in de vuurschaal te letten.
Hierdoor werd de Q ook niet warm omdat de zuurstof niet direct onder de kolen kwam.

En ik durf het gerust toe te geven 😊
Haha daar moet je een echte vent voor zijn! Helaas was dat in mijn geval niet zo.. Ik zal eens kijken wat een verhoger doet
 
Toch even een modificatie gedaan omdat ik het idee heb dat de plate te laag in bbq kwam. Nu maar testen of hij nu wel warm wordt met de plate.
D7E3508D-7711-4651-9FEB-B6389E34F660.jpeg
A5482605-CFF3-4102-AEA5-FF694FD9C974.jpeg
 
Sorry voor de late reactie Arjan.. ik heb geboord met een glas boortje en een bak water om af en toe het schaaltje in te dippen
 
Knap ! Mag ik juist vragen waarom je bij die 200° wil komen ? Dit eitje is ideaal om rond e 100 a 125° slow te garen heb ik hier altijd al gelezen toch zeker die mini's........
 
Is dat bestand tegen de hitte?
Twijfel tussen gietijzeren pan of zo'n aardewerken onderzetter zoals jij het hebt gedaan
 
Knap ! Mag ik juist vragen waarom je bij die 200° wil komen ? Dit eitje is ideaal om rond e 100 a 125° slow te garen heb ik hier altijd al gelezen toch zeker die mini's........
Hi Scoozy, thanks! Rond de 200 indirect kan ik een lekker kippetje bereiden of kippendijen voor de Griekse pita
 
Terug
Bovenaan Onderaan