BasBQ
Beef en Steak

Divide & conquer 2.0

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Ik twijfelde of ik mijn geliefde Kamado Joe Junior zou inleveren voor een groter model. Na ampel beraad gekozen voor een tweede junior. Waarom? Kleine stadstuin, we zijn met z'n tweeën, als ik maar één bbq nodig heb, laat ik de ander staan, ik til ze gemakkelijk in de schuur, etc etc.
En dan nog: het is een soort divide & conquer 2.0, de ene junior op low&slow met marabu en de ander heet en direct met acacia houtskool. Heerlijk, twee pitten in de buitenkeuken! Ik ben heel tevreden.

Ik heb beide juniors in een onderstel van de groene concullega geplaatst zodat ze nog gemakkelijker te verplaatsten zijn.

Groeten van Robert

20210501_172642.jpg


20210501_181105.jpg


20210501_182823.jpg
 
Wat 'n schatjes!
 
De joe junior lijkt zoveel meer kamado op een onderstelletje. Mooi hoor, ik heb persoonlijk een grotere erbij genomen denk ik.
 
Zien er goed uit hoor. Leuke opstelling alleen de rechtse is wel heel erg wit.
 
Zien er goed uit hoor. Leuke opstelling alleen de rechtse is wel heel erg wit.
Die is net nieuw en nog maar twee keer gebruikt ;)
Zal zéker niet zo wit blijven!
 
Ziet er leuk uit zo! Ik heb ooit precies dezelfde keuze gemaakt (met een 2e Weber welteverstaan) en dat beviel enorm. Zo kon ik 2 soorten bereiding naast elkaar doen of bijvoorbeeld vlees en vis gescheiden houden als ik voor een grotere groep kook. Vind het een hele slimme beslissing! Het énige bezwaar zou misschien zijn dat er geen hele brisket op kan, maar je kunt 'm altijd nog in 2en snijden 😅
 
Ziet er leuk uit zo! Ik heb ooit precies dezelfde keuze gemaakt (met een 2e Weber welteverstaan) en dat beviel enorm. Zo kon ik 2 soorten bereiding naast elkaar doen of bijvoorbeeld vlees en vis gescheiden houden als ik voor een grotere groep kook. Vind het een hele slimme beslissing! Het énige bezwaar zou misschien zijn dat er geen hele brisket op kan, maar je kunt 'm altijd nog in 2en snijden 😅
dank Voor je reactie!

Eerlijk gezegd heb ik nog niet de behoefte gehad dergelijke enorme stukken vlees te gaan garen. Ik verbaas me ondertussen wel hoeveel er eigenlijk op het rooster van zo’n junior past, helemaal als ik de grillverhoger inzet.

Groeten van Robert
 
Leuke onderstellen. Dat is echt een upgrade, zeker als je ze voornamelijk thuis gebruikt.
 
Heel mooi zo. Ik ben heel blij dat ik mn WMT57 er nog naast heb. Vooral als de hele maaltijd van de Q moet komen. Gister het spit op de kamado en wat andere dingen op de weber. Super makkelijk om er meerdere te hebben. Wil eigenlijk nog een WGA. Gezien de investering voor de laatste kamado met meubel en afdak wacht ik nog even het goede moment af om dat hier voor te stellen :cool::sneaky:
 
Ik vind dit een vette opstelling en heel slim bedacht , ook financieel gezien. Ook vaak dit overwogen maar toch niet gedaan. Veel plezier ermee!
 
Ik vind dit een vette opstelling en heel slim bedacht , ook financieel gezien. Ook vaak dit overwogen maar toch niet gedaan. Veel plezier ermee!
Dank! 👃
 
Terug
Bovenaan Onderaan