BasBQ
Beef en Steak

Diverse Ribs - 1e keer op de Primo

 
 

Cain

Vuurmaker
Berichten
87
Sinds een aantal weken ben ik hier actief op het forum.
Ik heb me eerder voorgesteld in dit topic: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=16252.0

Ik heb sinds enkele dagen een Primo in mijn bezit, en we hebben die op 15 januari zijn vuurdoop gegeven.
We wilden al langer een keer een aantal spareribs maken, en dat hebben we deze dag dan ook gedaan.


We hebben gekozen voor meerdere soorten ribs. We hadden lamsribben en varkensribben genomen.
Initieel gekozen om alleen te testen op de malsheid dus we hebben alleen Peper, zout, knoflook, paprikapoeder en cajunkruiden.
De 321 methode hebben we vervolgens toegepast.


Eerst maar eens de primo op starten naar 110 graad.
20170115_112115_zpsnhghhb0a.jpg



Vervolgens de diverse soorten ribben er op gelegd.
We hebben ze met sateprikkers "opgerold" zodat we de ruimte optimaler konden benutten, maar vooral vanwege het feit dat we nog geen rekje hebben waar we de ribben in kunnen zetten. Je ziet ook wat kleine prikkertjes. Die is om de verschillende soorten kruiden probeersel uit elkaar te houden :)
20170115_113817_zpsd6j7wjtv.jpg

20170115_114900_zpskz5726bq.jpg



Na een uur of twee eens gekeken hoe de ribben erbij lagen.
20170115_135617_zpscrklekhq.jpg



Na 3 uur (duh) hebben we ze er afgehaald en in aluminiumfolie gewikkeld. Een aantal hebben we aangevuld met appel-perensap.
Andere ribs hebben we aangevuld met een goede scheut rokerige whisky.
Vervolgens weer voor 2 uur op de Primo!
20170115_170440_zpsfgzls0mr.jpg



Vervolgens hebben we ze nog 1 uur direct laten garen. Aangevuld met aardappeltjes en een frisse salade met appel.
20170115_170903_zps1gssk84t.jpg

20170115_174009_zpsjmtztd14.jpg



We waren tevreden over hoe de ribben waren gelukt.
Smaak had meer gemogen, maar dat wisten we toen we begonnen, omdat we niet heel heftig hebben gekruid.
De malsheid was fantastisch, mede doordat het me goed lukte de temperatuur constant te houden.
Het was een leerzame dag, met uiteindelijk heerlijke spare-ribs :)
 
Das een goed begin :)
 
mooie primo hoor, je ribs zien er goed uit
 
Mooi hoor zo'n nieuwe Primo en goed om te lezen dat de temperatuur goed onder controle bleef.
Nu maar gauw weer wat op de Q gooien zodat ie er lekker doorleefd en doorrookt uit gaat zien.
E vooral de foto's blijven posten h?.  :D :D ;)
 
Mooie keuze hoor die primo.
En ribs is altijd een goede keuze.
 
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe Q.
Is gewoon hardstikke leuk om je nieuwe Q in te branden!
 
Klopt, maar ribs hebben geen stickertje :)
Deze kun je verdienen op; beer can chicken, pulled pork en brisket.
 
Ziet er goed uit!



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Nice.
En gefeliciteerd met je bbq.

Zijn de lam ribben veel anders dan varkens ribben? Zowel in smaak als malsheid, droger misschien?
 
Cain zei:
Hoi Dominique,


Ja, die tip hadden we al gehad en gelezen.
Die gaat er zeker komen :)


Groet,
Sander

Top!
 
Ridevi71 zei:
Nice.
En gefeliciteerd met je bbq.

Zijn de lam ribben veel anders dan varkens ribben? Zowel in smaak als malsheid, droger misschien?


Hoi Ridevi,


Qua smaak zijn deze zeker anders.
Malsheid was redelijk gelijk (is twee weken geleden, weet niet meer heel goed) en ze waren volgens mij ook niet (veel) droger.
 
Mooi om zo te beginnen, de volgende worden vast nog lekkerder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan