Beef en Steak

Discussie draadje Kipsitter (BCC) (afgesplitst)

Hmja, hij past niet op mn nieuwe Weber Classic Kettle, dus ik ga hem gewoon eens in de oven gebruiken.
En voor de Weber koop ik tzt eens zo'n spit, want dat lijkt me best een zinvol ding, en die heb ik helaas niet in mn oven
Past het ook niet als je de chickensitter op het kolenrooster zet. Dan heb je stuk meer hoogte tot je beschikking.
Heb dat in het verleden ook wel eens gedaan volgens mij ?
 
Hoe dan ook, er is een hoop over te zeggen.
Dit in overweging nemende, moeten we ons misschien afvragen of we in plaats van een blik of reservoir, die kip niet gewoon beter kunnen vullen met een lekkere (en flink vochtige) vulling, en dan aan beide kanten af moeten dichten. Ik durf te wedden dat die kip dan net zo sappig blijft als wanneer hij wordt bereid als beercan chicken

Dat durf ik ook te wedden idd. Denk dat dat ook één van de redenen is waarom de Amerikanen hun thanksgiving kalkoen vol stoppen met vulling.
 
Na al dit lezen heb ik zin in kip, al dan niet met een blikje bier (in de kip of in de hand)
 
Ik bedacht me net dat het vet dat eraf druipt, en in de schaal terecht komt, ook mooi weer gebruikt kan worden om de kip mee in te smeren. Schijnt dat hij dan nog beter crispy wordt. Dat ga ik dus ook maar proberen 😄

Ja hij kan idd ook wel op het kolenrooster staan. Ik heb een filmpje gezien waarbij iemand dat deed met een hittebestendige steen ertussen, om toch nog wat afstand / hoogte te creëren, en dan de kooltjes weer rondom die steen, maar toch nog onder de chickensitter (y)
 
Hmja, hij past niet op mn nieuwe Weber Classic Kettle, dus ik ga hem gewoon eens in de oven gebruiken.
En voor de Weber koop ik tzt eens zo'n spit, want dat lijkt me best een zinvol ding, en die heb ik helaas niet in mn oven.
Tuurlijk past dat wel. Het rooster er af halen en op het onderste kolenrooster zetten. Kolen aan de zijkant... 😜

Past het ook niet als je de chickensitter op het kolenrooster zet. Dan heb je stuk meer hoogte tot je beschikking.
Heb dat in het verleden ook wel eens gedaan volgens mij ?
Dit dus 😂
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan