BasBQ
Beef en Steak

Direct en in direct bavette

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
375
Ik wil vandaag een bavette gaan maken,nu zit ik met een kleine vraag.
Ik wil hem eerst indirect garen tot de gewenste temp en dan direct afgrillen
Dit wil ik doen door de Q de helft direct en de andere helft indirect in te richten.
Maar krijg je dan niet door de directe helft een heel andere garing?voor m’n idee gaat het directe deel dan zo de warmte stralen dat je op de andere helft niet indirect meer bezig bent
Hoor graag de ervaringen
 
Dat is die manier die door iedereen zo gedaan wordt. Als je twijfelt zou je ook compleet indirect in kunnen delen en na het indirecte garen de bbq ombouwen naar direct. Maar is in principe niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Dat is die manier die door iedereen zo gedaan wordt. Als je twijfelt zou je ook compleet indirect in kunnen delen en na het indirecte garen de bbq ombouwen naar direct. Maar is in principe niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
Als iedereen t zo doet ga ik het ook zo doen.
Dank je wel 👍
 
Ik wil vandaag een bavette gaan maken,nu zit ik met een kleine vraag.
Ik wil hem eerst indirect garen tot de gewenste temp en dan direct afgrillen
Dit wil ik doen door de Q de helft direct en de andere helft indirect in te richten.
Maar krijg je dan niet door de directe helft een heel andere garing?voor m’n idee gaat het directe deel dan zo de warmte stralen dat je op de andere helft niet indirect meer bezig bent
Hoor graag de ervaringen
Dat is waar een speksteen/gietijzeren plaat nou van pas komt. Dan kan je die aan de ene kant doen, aan de andere kant je platesetter en heb je volledig indirect (als je een rooster boven de platesetter doet). Daarna af grillen op de plancha en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan