Wat een lelijke reacties hier zeg, veel aannames, niet lief, en jammer.
Ik zal even persoonlijk reageren.
We verkopen een heel veel kamado's, elke kamado heeft wel ergens een klein plekje. Vaak zijn deze plekjes op foto/ close-up vele malen erger dan dat ze in werkelijkheid zijn. Craquelé is ook zo'n voorbeeld. We proberen onze klanten dan gerust te stellen, dat het niet iets is om je zorgen over te maken.
Dat keramiek een natuurproduct is, dat klopt zeker. Het is heel plat gezegd: gebakken klei. Vergelijk het met een baksteen, niet 1 is er hetzelfde. Zo ook met kamado's. Dit proberen we uit te leggen aan onze klant, niets meer niets minder.
Als men echt niet tevreden is, en men heeft de kamado niet gebruikt. Dan wordt de kamado omgeruild. Bij echte oneffenheden, die zelden voorkomen, wordt de kamado weer verkocht tegen een lagere prijs, aan iemand die kan leven met een oneffenheid.
Los van bovenstaande worden onze kamado's al in de fabriek door een onafhankelijk extern expert in de fabriek al gecontroleerd op gebreken. Deze experts werken met bepaalde marges, en controleren ook de kwaleiteit van het keramiek en andere door ons aangegeven onderdelen.
Daarnaast doen we zelf ook steekproeven om te kijken of iedereen zijn werk goed heeft gedaan. Deze kamado in kwestie had een steekproef, en ons was in eerste instantie niets bijzonders opgevallen aan de kamado. Maar als men niet tevreden is, dan kijken we samen naar een oplossing.
Tot zover, hopelijk is het duidelijk.
Wees een beetje lief tegen, en over anderen ;-)
Fijn weekend
Groet Bobby