BasBQ
Beef en Steak

Deep dish pizza

 

Bram koning

Kooltjesharker
Berichten
142
Goede avond allemaal,

Enige tijd zaten mijn vrouw en ik te bakkeleien over een pizza van de bbq. Maar wat gaan we maken? Gaan we een pizza steen aanschaffen of gaan we eerst een deep dish pizza proberen? Na een paar keer wat verdiept te hebben in een deep dish pizza, was ik hierover enthousiast geworden. Dus ja, dan maar in de skillet klaar maken.

Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien dit de eerste keer is, heb ik gekozen voor kant en klaar pizza deeg. Er was namelijk ook een klein dingetje met mijn planning, dus dit keer maar voor het makkelijke deeg gekozen.

De ingrediënten op een rijtje:
- pizzadeeg
- tomaten
- kaas
- ui
- paprika
- knoflook poeder
- oregano
- Italiaanse kruiden
- tijm
- peper en zout

7aa5cbc753935ddf29788ca12df7c5a0.jpg


De tomatensoep ik met een blender naar een pasta gemaakt met daar door heen, oregano, Italiaanse kruiden, peper, zout, knoflook poeder en tijm. Zo maak ik zelf normaal gesproken de tomaten saus voor op een pizza vanuit de oven.

Deeg in de skillet gedaan, kaas erover heen, paprika en ui er over heen en dan als laatste de tomaten saus er boven op.
3219e0326333d8a99f34878251d3e184.jpg


Dit rook al mega lekker, dus hup snel de bbq op temperatuur brengen. Eenmaal op 150 graden heb ik de deep dish pizza erop gedaan om uiteindelijk op 200 graden uit te komen.

a109da8bfac55153c25fcd843dccfc98.jpg


337c899ebcfd2f42f9293f0f536260e8.jpg


Nu is het afwachten, hopelijk smaakt het net zo lekker als dat het ruikt. De vorige keer was ik een paar foto’s vergeten te maken van het eind resultaat, zoals bij Pulled pork en spareribs voor mij en mijn collega’s…… ja…. Iets met heel veeuul bier drinken…… dit keer gaat mij dit niet overkomen.
Over een half uurtje ongeveer komt het eindresultaat!

Ik ben benieuwd!

Bedankt voor het lezen
 
Benieuwd , ziet er ook lekker uit....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
c6138611eeda2e03b42ba8832fc27016.jpg


Hij is bijna klaar, ik denk zelf nog een minuut of 10. Ik heb mij eigen wel even leuk vergist in de tijd. Ach weten we dit ook weer
 
Zoveel moeite in je pizzasaus! Kom op.. pizzadeeg is ook een eitje al is pizza deeg van tante fanny niet eens een ramp.. leuk om mee te beginnen!
Ziet er iig goed uit! waar is het eindresultaat? of teeeeveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bier?
 
Zoveel moeite in je pizzasaus! Kom op.. pizzadeeg is ook een eitje al is pizza deeg van tante fanny niet eens een ramp.. leuk om mee te beginnen!
Ziet er iig goed uit! waar is het eindresultaat? of teeeeveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bier?

Nee dit keer zit ik rustig geduldig ernaast te wachten, ja met een biertje maar niet te veel dit keer. De deep dish pizza laat nog even op zich wachten. De volgende keer ga ik zelf het deeg maken, dan maak ik wat meer tijd vrij voor alle voorbereidingen.
Zodra dat ie klaar is, nog even 10 minuten geduld en dan zal ik em gaan aansnijden. Die 10 minuten kan de kaas weer tot rust komen zodat de pizza weer zijn stevigheid kan krijgen
 
Het mocht even duren, maar dan heb je ook wat!! Man man man, wat enorm lekker is dit zeg! Vooral de smaak van de eigen gemaakte tomatensaus doet hierbij echt zijn recht. Ik waarschuw wel iedereen die dit maakt, het is brand je de bek lekker zeg!

59cca0fddb6d4d0d19ce9e0ca70de8ce.jpg



In de recepten waar ik inspiratie heb op gedaan, stonden er geen ui en paprika er door maar het is zeker een aanrader om te maken. Voor ons was dit een gerecht om uit te proberen, nu weet ik zeker dat ik een nog grotere skillet moet kopen om voor familie, vrienden of collega’s dit te gaan maken.
 
Nu ik die gietijzeren pan zie, een trucje, ik heb ook geen pizzasteen en had onze pan gewoon omgedraaid en de pizza op de bodem gebakken, ging ook prima.
 
Nu ik die gietijzeren pan zie, een trucje, ik heb ook geen pizzasteen en had onze pan gewoon omgedraaid en de pizza op de bodem gebakken, ging ook prima.

Ik ga dat niet proberen want ik gebruik mijn skillet ook om boven vuur te bakken. Lijkt mij niet zo lekker om die kant te gebruiken, er komt zo nu en dan roet aanslag op…
 
Ziet er heerlijk uit. Ga ik ook een keer proberen
 
Zo'n deep dish pizza heb ik weleens vaker gezien, ik ben gek op pizza dus moet dit zeker ook eens gaan proberen, leuk idee (y)
 
Lijkt me heerlijk!
 
Mooie dikke pizza zo. Lijkt me ook eens leuk om te proberen. Ziet er iig lekker uit. Gaan we onthouden
 
Terug
Bovenaan Onderaan