Het is weer iets anders, maar vandaag is toch echt mijn vakantie begonnen. Eind van de week vertrekken we naar Italië waar alleen een gassernis toegestaan
.
Dus iin het kader van de vakantie, de vakantiesteak
.
En hoe ziet deze er uit? Eigenlijk was het mijn broer die met het idee kwam, omdat ik toch echt mee moest doen met de fotowedstrijd en dit past goed bij mij
. Dus why not...
Ik had een mooie steak in de diepvries liggen. Een Iers gerijpte T-bone.
Eerst de garnituur.
Aardappeltjes met picodillo kruiden van Jonnie Boer.
En een klein beetje groentegoud er bij
.
De steak heb ik enkel gezouten met een beetje fleur de sel. Na een half uurtje waren de aardappels en maïskolven gaar en mocht de Q vol gas. Het erd namelijk cave man style
.
Kijk ze gloeien
.
Niet bang zijn. Met deze dikte was 2 minuten per kant voor rood perfect.
Hierna 10 minuten onder aluminiumfolie laten rusten en de aardappels en mais even terug op de Q.
En dan het bordje opmaken :
Plakje kruidenboter bij de mais en roquefortboter voor over de steak.... Beter wordt het niet

Dus iin het kader van de vakantie, de vakantiesteak

En hoe ziet deze er uit? Eigenlijk was het mijn broer die met het idee kwam, omdat ik toch echt mee moest doen met de fotowedstrijd en dit past goed bij mij

Ik had een mooie steak in de diepvries liggen. Een Iers gerijpte T-bone.
Eerst de garnituur.
Aardappeltjes met picodillo kruiden van Jonnie Boer.
En een klein beetje groentegoud er bij

De steak heb ik enkel gezouten met een beetje fleur de sel. Na een half uurtje waren de aardappels en maïskolven gaar en mocht de Q vol gas. Het erd namelijk cave man style

Kijk ze gloeien

Niet bang zijn. Met deze dikte was 2 minuten per kant voor rood perfect.
Hierna 10 minuten onder aluminiumfolie laten rusten en de aardappels en mais even terug op de Q.
En dan het bordje opmaken :
Plakje kruidenboter bij de mais en roquefortboter voor over de steak.... Beter wordt het niet