BasBQ
Beef en Steak

De n?sk?s 1.0

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Woensdag krijg ik mijn BGE Large en ik ben bezig met het ontwerpen van een tafel voor mijn eitje. Tot nu toe ben ik het meest tevreden over dit ontwerp. Misschien maak ik hem nog wel iets smaller, daar is ruimte voor. Alleen heb je dan dat de steen waar het ei op rust een stukje over steekt, zeker geen ramp maar dan moet ik de latten, die daar de bodem worden, bij de poten inzagen.

Ik heb er voor gekozen om de onderkant zo te doen omdat dan de steen op de contructie van de onderste balken rust (zie schets 4). Bij een hoop tekeningen die op internet zwerven hangt de steen verzonken daartussen, en het totale gewicht van steen en eitje komt dan op de schroef/lijmverbinding. Iets waar ik niet vrolijk van word want dan maak je een sterk frame en dat verzwak je dan door zo'n contructie.

Ook heb ik een extra balkje onder de poten en de onderplank gezet (zie schets 5). Hiermee hangt die plank niet aan de poten, weer met een zwakke schroefconstructie, maar rust op die extra pootjes. Al met al een stuk steviger.

bgetafel01.png


bgetafel02.png


bgetafel03.png


bgetafel04.png


bgetafel05.png
 
Ziet er goed uit Dennis, en nu hoeven er dan geen pootjes meer onder je Ei? En heb je nog nagedacht over zink op de bovenkant, qua schoonhouden? Of iets anders?
 
Ik hoor nog van Gerard hoeveel het ei omhoog gaat met voetjes. Volgens Poetsertje heb ik 39 cm nodig vanaf de steen tot het bovenblad, daar is hij nu op getekend. Want die voetjes heb je wel nodig.

Verder is de hoogte berekend op wieltjes die er nog onder komen. Die heb ik al in huis.

Boven-, en onderblad zijn nu gewoon vlakken, maar die maak ik van latten met een klein kiertje ertussen. In het bovenblad komt een tegel, verzonken, waar je hete dingen op kunt zetten.
 
Ok! Klinkt goed, alhoewel ik zelf niet zo dol ben op openingen in een tafelblad. Heb het liever uit 1 stuk, vanwege druipen en rotzooi, dat gaat er dan tussenzitten. Maar dat ben ik.
 
Misschien wordt het bovenblad ook wel dicht hoor, ligt er een beetje aan hoe ik uit kom met het hout :)
 
Mooie tekeningen.

Twee dingen ;):

1 zit er nog hout onder de steen? (mocht de steen breken je ei niet valt ;))
2 waar zit de opener ;)?
 
Onder de steen komen twee balkjes in de lengte en daar weer twee in de breedte tussen ;) Ben nu even met een iets smallere variant bezig, als dat goed uitpakt zal ik laten zien hoe dat wordt.
Ik drink geen bier dus ik heb geen opener nodig :D
 
Dat ziet er goed uit Dennis,
Heb je alle gereedschappen om het te maken? Anders kan ik nog wel iets voor je regelen bij een vriend van mij in Voorburg, die heeft een machinale werkplaats
 
Als het goed is kan ik het zo laten zagen bij de bouwmarkt. Verder hebben we een cirkelzaag, decoupeerzaag, , bovenfrees, workmate en vele soorten gereedschap hier ;)
 
Dat ziet er strak uit. Is er genoeg ruimte voor het scharnier als de dome open gaat?
 
Ja, hoor Gerard is helemaal op maat :)

OK, new and improved, smallere tafel, nu op wieltjes zoals hij ook uiteindelijk wordt en met de dwarsbalkjes erin en ook de 30x30 cm tegel in het blad.

bgetafel2-1.png


bgetafel2-2.png


bgetafel2-3.png


bgetafel2-4.png
 
Ziet er verdomd goed uit Dennis. En geeft het programma gelijk aan hoeveel planken je nodig hebt en hoelang die moeten zijn?
Ik kan mijn zwager, die werkt bij Ikea of het wat voor hun is.
De n?sk?s ;)
 
heel netjes
 
Nee dat niet, maar kan wel gewoon maten er inzetten, zonder moeite. De n?sk?s houden we erin :D
 
Nice! Maak je ze ook op bestelling?
 
Ziet er erg mooi uit !

Met welk programma maak je dat ? En welk hout ga je gebruiken ?
 
KEK tafeltje! Ik heb in gedachte (mijn dromen) ook een BGE met zo'n soortgelijke tafel op rollertjes. Is het ook op hoogte voor de langere onder ons?
 
Ziet er strak uit. Wat ben je van plan met het tegeltje van 30x30? Is dat om een prullie onder te zetten en daar je snijafval in kwijt te kunnen?

Waarom een houten blad? Ik heb zelf ook een google-sketchupje staan, waar ik als blad ook tegels had ivm schoonmaken. Ik dacht eerst om beton te gaan gebruiken als blad ivm de hitte, alleen beton schijnt enorm vlekgevoelig te zijn als je het niet coat. De coating is weer niet zo hitte bestendig.

Ook geen behoefte aan een afgesloten kastje? Dat lijkt mij wel practisch zodat je wat veel gebruikte items in op kan slaan, wellicht is dat niet handig vanwege vocht. Ga je hier ook een hoes overheen laten fabriceren?
 
Eerst maar eens kijken hoe deze uitpakt ;)

De boven-, en onderbladen vervangen door latten, dit is hoe hij er uit komt te zien.

bgetafel3-1.png


bgetafel3-2.png


bgetafel3-3.png


bgetafel3-4.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan