Beef en Steak

De kalkoen van dit jaar

nou Dennis, dat was geen straf ;)

Prachtig vogeltje gozer!

We hebben hier met bewondering naar de foto's gekeken. Wat een prachtige kleur!
Ziet er zeer smakelijk uit.

Ieder jaar een stukje beter. Ook een mooie traditie.

Wat een heerlijke kleur heeft die vogel gekregen, bijna jammer om hem aan te snijden.

Zo'n traditie zou ik zeker in stand houden. Ziet er goed uit!

noskos zei:
Ceriel zei:
Dank je Dennis. Natuurlijk op temperatuur, maar het zou vervelend zijn dat iedereen de soep al lang opheeft en dan nog 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht.

Ook hier geldt dat hij makkelijker warm te houden is dan warm te krijgen ;) Op het ei gaat hij trouwens wat sneller dan vroeger in de weber. Maar iets eerder beginnen, zo'n ding blijft nog een aardige poos warm hoor!
Hij is gelukt, en geslaagd! Ik denk dat ik ook aan een nieuwe traditie begonnen ben...
Vogeltje was heerlijk mals, helaas door de lange rusttijd het vel niet meer eetbaar. Ik had er Jamie's turkey gravy bijgemaakt, ook dit was een succes...

Ziet er goed uit ook bij mij was hij gauw gaar binnen twee uur hij woog 4,5 kg maar de smaak was lekker en het vel vonden wij een beetje taai .

Deze ziet er goed uit hoor. Op welke kern temp. laat je de kalkoen komen voordat je hem te rusten legt onder de folie?

150degrees zei:
Deze ziet er goed uit hoor. Op welke kern temp. laat je de kalkoen komen voordat je hem te rusten legt onder de folie?
Ik heb 'm met 73gr van de Q gehaald. Toen met een stuk alu-folie en wat theedoeken afgedekt laten rusten, we moesten nog aan de soep beginnen....

Terug
Bovenaan Onderaan