BasBQ
Beef en Steak

de hoogste tijd voor ribbetjes op de WSM!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
De WSM was gisteren mooi vies geworden tijdens de PP run.
Met een schoongemaakt rooster en nieuwe aluminiumfolie over de waterpan draait nu het 2,5-1-0,5 programma met de baby back ribs (uit de bekende blauwe dozen).
Hier alvast een paar foto's, gelukkig kan ik achter het raam blijven zitten en past de DigiQ mooi op de winkel bij 110C ;)
Pictures van eindresultaat later vandaag nog te plaatsen...

na ontvliezen de ribkes in de Plowboys Yardbird Rub gezet.....
babyback1_zpsb5e12278.jpg


de ecobrasa's met wat rookhout appel, kersen en een stukje hickory
babyback2_zpsdec34d80.jpg


alles onder controle bij 110C met wat heerlijke rook uit de vent hole van de deksel
babyback3_zps4e242e6b.jpg


na 2,5 uur bij 110C en kringelend rook....
halfweg_zpsa29ad5c6.jpg


en nu weer inpakken, voorzien van 1,5 eetlepel apple juice in de aluminium folie.....
ribsinalujasje_zpsbcb63e9c.jpg


to be continued

uitgepakt na 45 min....
uitgepakt_zps1390b0b0.jpg


daarna 30 min terug op de WSM en vervolgens voor de laatste 15 min nu voorzien van Blues Hog BBQ saus; de bovenkant laat ik zien als ze klaar zijn :D
glazeer_zps8565b1e6.jpg


en hier is het eindresultaat, ze smaakten nog beter dan ze eruit zien! ;)

klaarsuper_zpsdda23f14.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook die worden vast heel lekker!
 
Wel een beetje weinig, ga je ze als amuse serveren? 8)
 
Ribs, altijd lekker... hoewel ik zit nog beetje vol van gisteren  ::)
Je WSM wordt iig goed gebruikt dit weekend  :p
 
even een update van de sessie van mijn rib-amuse!  ;) (special smile for Nosmo)

na 2,5 uur bij 110C en kringelend rook....
halfweg_zpsa29ad5c6.jpg


en nu weer inpakken, voorzien van 1,5 eetlepel apple juice in de aluminium folie.....
ribsinalujasje_zpsbcb63e9c.jpg


to be continued
 
zo maar een vraagje tussendoor voor wie hem beantwoorden kan:
wat is de beste plek om de krokodillenklem van de food probe te bevestigen?
Ik heb vooralsnog gekozen om deze aan het rooster te prikken in de buurt van het vlees, wat me opvalt is echter dat de WSM thermometer in de deksel behoorlijk wat lagere temp aangeeft, hetgeen ik niet zou verwachten...
 
RedFox zei:
zo maar een vraagje tussendoor voor wie hem beantwoorden kan:
wat is de beste plek om de krokodillenklem van de food probe te bevestigen?
Ik heb vooralsnog gekozen om deze aan het rooster te prikken in de buurt van het vlees, wat me opvalt is echter dat de WSM thermometer in de deksel behoorlijk wat lagere temp aangeeft, hetgeen ik niet zou verwachten...

Foodprobe of pitprobe?

Ik hou de probe van mijn regelaar zoveel mogelijk op de zelfde hoogte als het vlees. Het metertje in de dome is mij veel te onnauwkeurig.

Het valt me ook op dat je ribs vrij dun zijn (shiners) dat ben ik eigenlijk niet gewend van de blauwe doos ribs!
 
Sorry voor de typo Piet...het moest uiteraard pit probe zijn.....ja en de shiner was me ook al opgevallen na ontdooien uit de blauwe doos.
Het is voor dadelijk bij het avondeten geen onoverkomelijk probleem, we hebben de PP nog pas juist verteerd tijdens de lunch  ;)
En de pit probe heb ik dan idd ook zoals jij deze plaatst....thanks.
 
Mijn ervaringen met ribs uit de blauwe dozen zijn tot nu toe eigenlijk altijd erg goed geweest, maar in de laatste doos die ik had zaten erg veel kleintjes al waren het nog net geen shiners. Blijkbaar is de kwaliteit wat aan het zakken van de makro ribs, zouden de widecuts van de makro beter zijn?
 
Ik heb altijd de wide cuts en ben er over tevreden, maar echt dik zijn die ook niet.
Blijf het een lastig verhaal vinden.
 
Je bent goed bezog dit weekend..... Dat wordt volgende week weer een balansweekje? :)
 
hier is het vervolg en bijna de finale....

uitgepakt na 45 min....
uitgepakt_zps1390b0b0.jpg


daarna 30 min terug op de WSM en vervolgens voor de laatste 15 min nu voorzien van Blues Hog BBQ saus; de bovenkant laat ik zien als ze klaar zijn  :D
glazeer_zps8565b1e6.jpg
 
Nog gefeliciteerd met de PP van gisteren. De ribben zien er ook heerlijk uit!
 
En hier is het eindresultaat, ze smaakten nog beter dan ze eruit zien!  ;)
Heerlijke rooksmaak door de appel en kers chunks, enne... Blues Hog glaze is ook toppie!

klaarsuper_zpsdda23f14.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan