BasBQ
Beef en Steak

De ham vraag voor vandaag.....

Vandaag de ham maar eens gewogen, met een start gewicht van 1035gr zitten we nu op 840gr. Nog een kleine 100gr en dan zijn we op de 30% gewichts verlies.
Hij ruikt nog steeds goed en ik zie geen rare plekken. Is maar goed dat ik geen mes bij me had anders had ik er een stuk afgesneden om te proberen.  :D

Hier de pica's:



 
Ben erg benieuwd!!! :D
 
Ben ook zeer benieuwd!
 
dat gaat de goede kant op!
 
Het duurt even en je geduld wordt ook echt op de proef gesteld maar we naderen een eind :D
Van de week de ham gewogen en hij is 30% van zn oorspronkelijke gewicht kwijt.... Voorzichtig een heeeel klein stukje geproefd maar daar ga ik nog niets over zeggen  :p

De ham ligt nu te rusten in het vacuum (vocht weer een beetje verdelen) en dan zondag 1e paasdag snijden we hem aan....

hier vast 2 fotos van de huidige situatie....





de rest komt zondag B-)
 
Een vraagje, om het vocht te verdelen is het nodig om de ham te vac?meren of kan het ook in een afgesloten plastic zak? Ik heb namelijk geen vacu?m machine  :(.
 
plastic zak ff de stofzuiger op de opening en dicht maken :) . Doe ik ook altijd met een vuilniszak en kleding als ik op vakantie ga om ruimte te besparen.
 
Vandaag was het dan zover, na weken wachten moest de ham er aan geloven.
We waren bij m'n ouders voor een ouderwetse gourmet ( wat eigenlijk ook best heel lekker was moet ik toegeven) maar ik had het voorgerecht.... :D

Wat moet ik zeggen, zelf maken is altijd het lekkerst, dat komt denk ik omdat naast de ingredi?nten je er ook passie instopt en ik proef dat altijd terug denk ik...... ;)

Ik denk dat de foto genoeg zegt, hij is heerlijk, het vacuumeren heeft het vocht weer netjes verdeeld, hij is lekker zacht, rooksmaak komt heel mooi door, zout gehalte is goed en de kruiden komen subtiel terug.
Deze gaat absoluut in de herhaling.... Nu alleen nog een koelkast ombouwen....



O ja nog een tip zo dun mogelijk snijden dan is hij absoluut op z'n lekkerst!!
 
Helemaal top Boel.
 
Wauw ! Boel ziet er prima uit man
 
Dat ziet er top uit!
 
Camiel zei:
oei Boel, dat ziet er serieus lekker uit, Vacu?m trekken en in jouw shop verkopen! Mijn vlees juwelier doet dat ook met beef jerky en heeft daar veel succes mee.

Haha... tja...... daar zeg je wat...... maar het probleem is hij is al op....  :D komt omdat hij ook wel erg lekker was.....
 
Zier er erg lekker uit Boel! Zoals mijn opa zei: Dunne snieden, dikke d'rop!
dun snijden, dik erop! :p
 
Prachtig mooie ham!
 
Terug
Bovenaan Onderaan