BasBQ
Beef en Steak

De BGE Minimax in actie

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.937
Het was even genieten.
De caravan werd uit de stalling getrokken en volgeladen.

Zoals jullie misschien gelezen hebben mocht er een nieuwe reisgezel mee; de Minimax.
Wat ga je dan maken op vakantie?
We gingen naar de veluwe, en daar hebben ze heerlijke asperges.. Misschien met een zalm van de plank?
Nou @Frits, ik moet je applaudiseren.
Want er is geen plankje wat beter past in een Minimax dan deze:
IMG_6226.JPEG


Hij mocht dus mee. Maar in de auto gedaan in plaats van de caravan, alle karamieke onderdelen even verpakt in bubbel plastic en het hele ei ingepakt met bbq grei, rookhout, handschoenen, aanmaak wokkels..
IMG_6238.JPEG


We hebben er zin in.
Ik heb er veel op kunnen koken maar van 2 gerechten de moeite genomen om ook even wat extra plaatjes voor jullie te maken.
De eerste was een gerookt beenhammetje. Indirect, mag op hoge temperatuur, en ik kon mijn nieuwe Meater2 even uitproberen.
Voor de aller aller eerste keer in zijn leven, de fik erin. Blijft toch bijzonder moment al dat mooie witte keramiek.
IMG_6252.JPEG

Kersen hout erin, conveggtor erop, hammetje erop en gaan met die banaan.
IMG_6254.JPEG

De jaloerse blikken uit de tenten rondom om ons heen..... ;)
De Meater2 deed precies wat ik hoopte.
Hij gaf de temp van de dome + de kerntemp weer.
Er kwam een berekening, de app kwam op mijn Apple Watch omhoog en ik kon het via daar in de gaten houden.
Het bijbehorende blokje kleeft met een magneet aan de pootjes van de minimax..
Poeh, dat werkt wel lekker zeg.
IMG_6255.PNG


Voor de kinderen een lekker burgertje op de skottel, en wij wat aardappeltjes erbij.
Daar staan de 2 nieuwe vriendjes.
IMG_6257.JPEG

Aardappeltjes klaar, burgertjes klaar, hammetje klaar.
IMG_6259.JPEG


Die is goed gelukt weer hoor.
IMG_6260.JPEG


Heeerlijk gegeten met een beetje sla.
IMG_6261.JPEG


Maar we hadden dat plankje niet voor niets mee.
Dus die asperges moesten gehaald worden (evenals de aardbeien, mijn god wat zijn die goed daar.)
Mocht je een keer rondom Otterlo/Ede zijn; Bezoek ze even, veel mooie producten te vinden, aardbeien asperges, eerlijk vlees, verse sappen etcetc.

Ik moest nog even in Ede zijn en daar kwam ik bij een visboer terecht en heb voor onmeunigveel geld een schitterende zalmzijde gehaald.
Dat was echt even slikken toen ze het bedrag noemde maar ze had m voor mij afgesneden dus we gingen er maar mee akkoord.
Dat gepaard met asperges die ook niet goedkoop zijn mocht dit niet mislukken!

We haalden wat aardappelschijfjes voor erbij.
De plank mocht ala camping life in een (schone) afwasbak weken met een fles water erop.
IMG_6273.JPEG

De fik mocht er weer in en gezien zalm nooit zo heel lang duurt thuis ging ik alvast rustig in de weer met de aardappeltjes.
Ik moet altijd denken aan Goedemondt (youtube link (stukje over de schijfjes bgeint bij 2:51)) bij aardappelschijfjes bakken.
Gelukkig hebben we de de mega paella pan van zo'n 50cm doorsnede, dus we kunnen ze redelijk uitsprijden.

IMG_6274.JPEG


De aperges voor de zekerheid 2 minuutjes voorgekookt, en daarna op het directe vuur (het jeukt om nog even te wachten met het gietijzeren rooster..)
IMG_6275.JPEG


De aardappelschijfjes waren goed, de asperges ook, dus skottel uit, deksel erop met alle schijfjes en asperges erin.
Dat ging best mooi, en heel af en toen een klein waakvlammetje eronder dat we niet koud zouden eten.
IMG_6277.JPEG


De zalm!
Hij kostte me dan dus ook wel een halve barkie, een halve meijer, of een bankoe.. hoe je het ook wilt noemen:
Maar mooi was ie wel.
IMG_6276.JPEG


Er valt altijd weinig te vertellen over het garen van vis op de plank.
Je donderd hem erop, je wacht tot de temperatuur en je haalt m eraf.
Zo gezegd, zo gedaan. Alles helemaal naturel gehouden trouwens.
IMG_6279.JPEG

Het Hitteschild eens op een tegenovergestelde manier herbruikt :ROFLMAO:

Daarna lekker wat bordjes opgeschept en het werd weer stil aan tafel:
IMG_6283.JPEG

Ge-wel-dig gegeten.
De asperges waren ontzettend zoet geworden, de zalm was met 53 graden kern en de smaak van het cederhout onweerstaanbaar lekker.
Bijna een kilo, was zo op.

Ik en de Minimax zijn onze relatie rustig begonnen met een paar simpele gerechten.
De zalm kan op deze manier eigenlijk niet mislukken, de ham ook niet.
De overige gerechten waren gegrilde groenten in een pasta salade en het kipburger recept wat ik hier laatst gedeeld heb.. ook beide makkelijk en nauwelijks te mislukken.
Op die manier werken we een beetje met de kleinere ruimte en proberen we elkaar wat af te tasten.
De temp blijft stabiel als ik dat wil.

Nu weer thuis en maar eens proberen of we eens een keer iets low en slow kunnen proberen.

Het is leuk behelpen op de vakantie zo.
 
Mooie ontgroening:), blijft een leuk apparaat de Minimax
 
prachtig verhaal en mooie bereidingen, de hele camping staat straks in de rij voor je!!
 
Mooie ontgroening:), blijft een leuk apparaat de Minimax
Jij wel eens de Primo Oval Junior GO overwogen?
Ik was me er nooit van bewust dat die een kleine ovale hadden.. Vond hem er wel gaaf uitzien op de plaatjes.
Duur, maar moet hem nog in het echt zien..
 
Dat ziet er uit als een waar feest Sander. Volgens mij ga je daar veel plezier aan beleven. Geniet nog even van je vakantie!
 
Jij wel eens de Primo Oval Junior GO overwogen?
Ik was me er nooit van bewust dat die een kleine ovale hadden.. Vond hem er wel gaaf uitzien op de plaatjes.
Duur, maar moet hem nog in het echt zien..
Nee, niet echt is toch nog best zwaar om mee te zeulen, en zo vaak gaan wij niet weg.
Dan heb ik altijd de WGA nog.
Ooit wel een BGE mini gehad maar die was weer te klein
 
Prachtig verhaal en mooie maiden run, Sander. En fijn dat die rookplankjes er perfect oppassen he!
Ik vind dat ie best nog wel wat ruimte inneemt, die MM. Mijn vrouw heeft ook liever dat ik de WGA ipv de MM meeneem, omdat ie zoveel ruimte inneemt in de kofferbak. Maar daar heb ik inmiddels een oplossing voor gevonden: ik heb een dakkoffer gekocht! :cool:
 
ik heb een dakkoffer gekocht! :cool:
Dan kan de Ooni ook weer mee!! :ROFLMAO:
We gaan binnenkort nog een weekend weg, naar een huisje. Even kijken of we de Minimax mee krijgen met een campingbed, kinderwagen en dakkoffer.. ik ben er bang voor.

Het voordeel van de caravan is dat je die gewoon volhangt met kleding, boodschapjes etc etc. je hebt niet zo heel veel meer over voor in de kofferbak.
 
Das luxe camperen zo! (y)
Durf je nog wel van je caravan weg als je zulk materiaal buiten of in je voortent hebt staan? ;)
 
Lekker Sander, mooi culinair avontuur zo!
 
Leuk werk lekker knoeien met een kleine kamado op de camping, ben er zelf nu ook mee bezig 😄
IMG_1058.jpeg
 
Das luxe camperen zo! (y)
Durf je nog wel van je caravan weg als je zulk materiaal buiten of in je voortent hebt staan? ;)
Een goed punt.
Ik sta er een beetje dubbel in. Van de ene kant wil ik hem niet kwijt, van de andere kant wil ik niet constant bezig zijn met de gedachten dat hij gejat kan worden..
Ik ben nog aan het zoeken naar een mooie middenweg
 
Wat een heerlijke gerechten, zien er allemaal lekker uit. Zeg ff naar welke camping je de volgende keer gaat ;)
 
Een goed punt.
Ik sta er een beetje dubbel in. Van de ene kant wil ik hem niet kwijt, van de andere kant wil ik niet constant bezig zijn met de gedachten dat hij gejat kan worden..
Ik ben nog aan het zoeken naar een mooie middenweg

Mss een passend kettingslot als je hem in de voortent zet aan de caravan vast?
 
Mooi man, hier is vakantie toch voor?
Heerlijk genieten in je eigen voortentje.

Ik zou hem denk ik ook met een eenvoudig kettingslot vastmaken aan je caravan.
 
Een goed punt.
Ik sta er een beetje dubbel in. Van de ene kant wil ik hem niet kwijt, van de andere kant wil ik niet constant bezig zijn met de gedachten dat hij gejat kan worden..
Ik ben nog aan het zoeken naar een mooie middenweg
Is misschien ook de nieuwigheid. In het begin zette ik na gebruik beide ook vast met een kabelslot (met alarm). Later werd dat alleen als we op vakantie waren en nu zet ik ze helemaal niet meer vast. De MM gaat sinds een jaar of vijf ook mee op vakantie, aangezien we sinds de geboorte van onze dochter lekker met de auto op vakantie gaan.
 
Oh jaloers!!! Gisteren de caravan opgehaald, morgen vertrekken naar het oosten van het land. De Cadac hebben wij ook en de MM staat op verlanglijstje. Maar zelfs al zou ik 'm mogen bezitten, meenemen gaat niet lukken: te zwaar voor in de caravan en de rolstoel van onze dochter staat al in de auto....

Weten jullie hoe campings reageren als er een stookverbod zou zijn deze zomer? Mag een kleine kamado dan wel? De Cobb kom ik dan weer wel tegen.
 
Hey sander
Lekker bezig geweest kerel
Als ik het zo lees had je graag de hele dag aan het bbqen willen zijn.
Genieten man 👊
 
Terug
Bovenaan Onderaan