BasBQ
Beef en Steak

De allereerste PP (ook voor een knorretje) :)

 
 

DMM

Stoker
Berichten
340
Spannende dag vandaag .. vandaag de allereerste PP op m'n ouwe trouw 47-er.

Natuurlijk volg ik het wedstrijdrecept van noskos (http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html) voor het snelste en (hopelijk) lekkerste resultaat. ik rook met appelhout, maar 2 blokjes in het begin, daarna niet meer.



Mooie procureur van 2,7 Kg gehaald bij Aalvink op de markt. Beetje vet nog weggesneden.



In een standaard BBQ rub die ik erg lekker vind (http://bbqpitboys.com/recipes/dry-rub-for-pork#.VbyKUPlDRSA



Inpakken en nachtje in de koelkast ..



Ik volg de minion methode (voor een snake is de 47-er niet groot genoeg). Kokosbriketjes van de Appie (hopelijk doen ze het goed).



Temp strak op 120 C



En zo ligt ie er sinds vanmorgen 9 uur op ! ... Ik houd jullie op de hoogte ! *fingers crossed*  :D

14:00



Echt wonderlijk ...precies 74C en 5 uur verstreken ...glazetijd !
Glaze met stockyard raspberry *yum*


16:00



Twee uur verder....kerntemp op 78C en blijft daar hangen ... inpakken maarrr ....

17:00


Precies een uurtje later op 88C .. uitgepakt, sappen in de eindsaus gedaan en weer ingepakt..naald ging er mooi in en uit....nu weer uurtje wachten :)

18:00



Gepulled ! Ging lekker makkelijk, was iets droog net onder de bark, maar daarnaast en onder was het nog mooi zacht en mals ! Eindsaus erdoorheen gemixed ..



Eten maar ! Super lekkerrrrr .....



Als toetje nog heel stoer een aardbeien/bosbes souffl? ....die lukt niet vaak, maar vandaag wel !

 
Suc6. Ik begin dadelijk
 
Ik doe gezellig met je mee! Ook om 9 uur begonnen! Bijna insmeertijd ;)

551c88865115067a08461d751951747c.jpg
 
Mmmm ik ben out of sync. Net begonnen .
 
Goed begin.
Omdat ik met een zelfde q rook ben ik erg nieuwsgierig naar het resultaat.
Succes en voor straks eet smakelijk. ;) !
 
Zo verslag klaar !

Conclusie: Op een simpele 47-er ook goed te doen ! De tijden en temps kwamen precies zo uit, ik denk dat het een geslaagde run was, vooral voor de eerste keer...
Belangrijkste: het was echt superlekker! De ietwat sceptische vriendin (wat...8 uur voor een stuk vlees .. doe niet zo gek bladiebla je-kent-het-wel) ;) was om na het eerste broodje (oooh...aaah... hmmm  ;))).
Gelukkig voor haar (en mij) hebben we nu ook nog zo'n 1,2 kilo in de vriezer  :D

dus Hans, gewoon lekker doen op je 47-er !
 
Mooi!!
 
Dat ziet er h??l erg lekker uit.
Ga ik zeker maken. :) !
 
Ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je knorretje.
 
En weer een knor erbij! Mooi gedaan!
 
Dat ziet er allemaal goed uit. Gefeliciteerd met het resultaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan