BasBQ
Beef en Steak

Cured Country Ham And Bacon

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Kwam dit filmpje tegen op ??n van mijn vaste blogs. Altijd mooi om een vakman over zijn werk te horen praten, zeker als het over bacon gaat :D

CURED
 
Mooi filmpje,heb gelijk maar 4,5kg bacon voorbereid.
 
je bent heel wat van plan Mike
 
Kijk dat is nog eens een man met liefde en toewijding die houd van het vak en zijn eigen gemaakte produkt.
Het lijkt wel of je in Nederland niet de echte Bacon kan kopen heb al wat slagers gehad
en als ik dacht dat is hem was het veel te zout dus zelf maken is de enigge oplossing.
 
Wow! cool filmpje. Ik kom het nu pas toevallig tegen. Erg grappig dat die kerel verteld over jonge sla overgieten met heet spekvet. mijn oma maakte dat altijd, later mijn ouders ook. En ik maak het nu zelf zeer regelmatig. Wij noemen het altijd schroeisla. het ziet er niet uit, maar het is nu nog altijd mijn lievelings eten.

spekblokjes uitbakken (niet te zuinig met het spek), paar hardgekookte eieren, flinke berg sla, papje van maisena en wat azijn. Alles door elkaar mengen en dan het hete spekvet er over. lekker aardappeltje erbij..... mjam!
 
Ontzettend leuk filmpje en mooi om te zien dat hij stug volhoudt met het produceren van
mooie producten. De "ramps" ziet er uit als daslook, het is een groente dat een knoflook
achtige smaak heeft, en dat moet erg lekker zijn met spek.
 
simpel, echt en oprecht. Mooi, hou ik van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan