Beef en Steak

Cubano Sandwich een F1 broodje met pulled pork

Matsu133

Tondelzoeker
Ik heb de traditie om tijdens een raceweekend een gerecht te maken uit het land waar de F1 op dat moment is. En zo kwam ik voor dit weekend op het idee om cubano’s te maken. Een gerecht uit Florida want de F1 is momenteel in Miami.

Een van de belangrijkste ingrediënten voor dit heerlijke broodje is PP. Dus de avond van tevoren begonnen met het rubben en injecteren van een procureur van ruim 3 kg. Want ja PP heb je nooit genoeg 😋.

IMG_8219.jpeg

IMG_8220.jpeg

Om 08.00 uur de Q aangestoken met quebracho houtskool en ingesteld op 110 graden. Samen met een paar chunks kersenhout lekker laten roken.

IMG_8223.jpeg

Blijft gaaf even het deksel opendoen voor een korte check. En dan snel weer sluiten. Tijdens het roken nog 1 keer rookhout extra toegevoegd.

Bij 70 graden heb ik hem ingesmeerd met een glaze: mix van BBQ saus, appelcider azijn en honing.

IMG_8226.jpeg

Om hem vervolgens bij een temp van 74 graden in het alu folie in te pakken.

IMG_8228.jpeg

Het was inmiddels bijna 13.00 uur. En toen mocht hij doorgaren tot 90+.

Uitendelijk tegen 15.00 uur was hij ruim boven de 90 graden en voelde ik geen weerstand meer in het vlees tijdens het prikken.

IMG_8229.jpeg

Even laten uitdampen en dan lekker laten rusten goed ingepakt in een oude koelbox.

Ondertussen een heerlijke Louisiana coleslaw gemaakt van:
6 el mayonaise
4 el appelcider azijn
2 el mosterd
2 el honing
300 gr witte kool
300 gr rode kool
300 gr gesneden wortel julienne
1 rode ui in dunne ringen

IMG_8230.jpeg

De coleslaw was voor op het klassieke broodje PP. Want daar is mijn vrouw dol op.

Na het rusten de procureur uit elkaar getrokken en het overgebleven vocht + BBQ saus toegevoegd.

IMG_8231.jpeg

OMG wat is dit toch lekker!

Toen was het tijd om de cubano’s op te bouwen.

Dit doe je zo:
Broodje opensnijden en insmeren met mengsel van mayo en mosterd. Op de onderkant een flinke lading kaas ik had emmentaler gebruikt. Daarbovenop twee grote plakken met beenham. Vervolgens een flinke lading pulled pork. Als laatste een paar plakken augurk en dan even in het tosti ijzer.

IMG_8233.jpeg

En dan heb je dit! Een cubano. Ik vond het echt verassend lekker en echt een keertje wat anders dan het klassieke broodje PP. (daar ben ik vergeten foto’s van te maken) 😋.

En om deze heerlijke maaltijd af te sluiten een oer Hollandse klassieker gemaakt. Aardbeien rabarber crumble in de skillet (thx Noskos voor het recept)

IMG_8235.jpeg

En ook die viel in de smaak! Bolletje vanille ijs erbij meer heb je niet nodig. “Beste toetje ooit papa” kreeg ik van de kids te horen.

IMG_8237.jpeg

Bedankt voor het lezen!

Deze geldt ook voor een broodje PP.
Ziet er heerlijk uit mooie variatie. Deze cubano hebben wij ook eens gemaakt en was inderdaad erg lekker.
Gefeliciteerd met je knor.

Wow deze ga ik onthouden. Lekkere combi en een mooie reportage !

Zo dan! Dat klinkt lekker en ziet er super uit!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan