BasBQ
Beef en Steak

Croissantdeeghapjes Martabak style

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.093
Het idee van dit fusion recept kwam bij mijn meisje vandaan.
Martabak is een onwijs lekkere Indo Indo snack. Het verschil met originele Martabak is dat de buitenkant normaal met springroll pastry (loempiavelletjes) is,
en ik nu croissantdeeg heb gebruikt, echte martabak is ook een veel platter vierkant envelopje.
Aangezien vers/rauw deeg nogal kwetsbaar is voor vocht ook de bereidingswijze iets aangepast.
Martabak bestaat ui:
Eieren, gehakt (in ons geval kippendijengehakt, prei, (rode) ui, knoflook, lente ui, verse gember, ketoembar (korianderzaad), zout, Masala, Garam masala.
Normaal gesproken gaat de ei rauw in de vulling en het gehakt wordt eerst gebakken, voor deze Croissantdeeg BBQ versie heb ik dat omgedraaid.
Alle ingrediënten gesudderd/gebakken behalve het gehakt en het ei, alles af laten koelen. De gebakken ingrediënten (zonder het gehakt dus) gemengd met de losgeklopte eieren en dit als scrambled eggs gebakken, af laten koelen en gemengd met het kippendijengehakt.
Hiervan de deeghapjes gerold en 40 minuten op de BBQ bij 180 gr.C halverwege de tijd de hapjes van het bakpapier direct op het rooster gelegd, doe je dit meteen van het begin dan zakt het zachte rauwe deeg door je rooster, en trek je de hapjes kapot als je ze van het rooster wilt halen.

DSC_0560.JPG
DSC_0561.JPG
DSC_0564.JPG
DSC_0567.JPG
DSC_0568.JPG
DSC_0572.JPG
DSC_0576.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit, mooie kleur hebben ze gekregen!
 
Geweldig. Dat Is een leuk gerecht.
Die gaat zeker gemaakt worden voor de eerstvolgende visite.
Goeie tip ook van dat bakpapier.
Dank voor het delen Ewald.
 
Bijzonder leuk receptje!
Mooi hoor en genieten!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Heeft je meissie goed geven dat recept, ziet er goed uit
 
Dat lijken mij nog eens lekkere worstenbroodjes 😜
Zier er heerlijk uit. Die oosterse gerechten spreken mij sowieso altijd wel aan. Ga dit zeker onthouden om eens na te maken. top
 
Kijk daar kunnen we wat mee. Lekker man.
Doe maar in mijn lunchtrommeltje. 😋
 
Dat lusten we zeker wel complimenten aan Jet voor dit heerlijke recept en bedankt voor het delen. (y)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dit ziet er lekker uit!
Bedankt voor de mooie plaatjes en inspiratie.
 
Ik heb het recept voor de liefhebbers geplaatst, iets aangepast naar aanleiding van onze bevindingen.

 
Lekker ga ik zeker ook eens maken


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Dit gaat meteen in de top 3 van to do gerechten. Het ziet er verrukkelijk uit. Bedankt voor het recept.
 
Terug
Bovenaan Onderaan