Gisteren weer iets nieuws geprobeerd en misschien inspireer ik weer een paar van jullie. Het was een leuk receptje om op de BBQ te maken, komt uit de foodies van mei.
Een mooie mis en place bereid door de vrouw.
We begonnen met de BBQ op direct vuur, 150 graden of zo, om de gesnipperde ui aan te fruiten.
Om na ongeveer 7 minuten de tomaten blokjes en de kruiden toe te voegen. Kruiden waren uit eigen tuin; oregano, rozemarijn en tijm.
Dat ging weer terug voor een minuut of 10, direct.
Daarna de BGE een indirecte opstelling gegeven en gezocht naar 160 graden indirect.
De skillet kwam eraf.
Vrouwlief had witte bonen gemengd met citroensap en dat gepureerde. Een courgette in dunne linten gesneden en vervolgens het bonen mengsel over een lintje gesmeerd en opgerold. Deze werden recht op in de saus gezet.
Daarna wat geraspte kaas en pijnboompitten eroverheen.
En terug op de BGE, 160 graden indirect.
Ik blijf het ongekend vinden hoe stabiel zo'n kamado is. Eigenlijk veel eerder moeten doen
Afijn, na een kleine 3 kwartier kwam hij eraf en konden we eten.
Paar dingen geleerd. (Altijd kritisch het was echt mega lekker hoor)
1: Dit eten we nog eens, ook zoonlief van bijna 3 vond het super en bleef maar opscheppen.
2: volgende keer iets van een ciabatta erbij.
3: het recept moest er eigenlijk kappertjes bij het bonen mengsel maar dat vind de vrouw niet zo.. Die wil ik de volgende keer wel erbij voor het zout/ziltige elementje.
4: scherper kaasje en meer kaas.
Een mooie mis en place bereid door de vrouw.
We begonnen met de BBQ op direct vuur, 150 graden of zo, om de gesnipperde ui aan te fruiten.
Om na ongeveer 7 minuten de tomaten blokjes en de kruiden toe te voegen. Kruiden waren uit eigen tuin; oregano, rozemarijn en tijm.
Dat ging weer terug voor een minuut of 10, direct.
Daarna de BGE een indirecte opstelling gegeven en gezocht naar 160 graden indirect.
De skillet kwam eraf.
Vrouwlief had witte bonen gemengd met citroensap en dat gepureerde. Een courgette in dunne linten gesneden en vervolgens het bonen mengsel over een lintje gesmeerd en opgerold. Deze werden recht op in de saus gezet.
Daarna wat geraspte kaas en pijnboompitten eroverheen.
En terug op de BGE, 160 graden indirect.
Ik blijf het ongekend vinden hoe stabiel zo'n kamado is. Eigenlijk veel eerder moeten doen

Afijn, na een kleine 3 kwartier kwam hij eraf en konden we eten.
Paar dingen geleerd. (Altijd kritisch het was echt mega lekker hoor)
1: Dit eten we nog eens, ook zoonlief van bijna 3 vond het super en bleef maar opscheppen.
2: volgende keer iets van een ciabatta erbij.
3: het recept moest er eigenlijk kappertjes bij het bonen mengsel maar dat vind de vrouw niet zo.. Die wil ik de volgende keer wel erbij voor het zout/ziltige elementje.
4: scherper kaasje en meer kaas.