BasBQ
Beef en Steak

Cote de Boeuf / Picanha

 

robdegekste

Kooltjesharker
Berichten
216
Vanavond ga ik voor het eerste deze twee mooie stukken klaar maken.
De Cote de Boeuf is 1250 gram en de Picanha is 900 gram. Ga het klaar maken voor 5 personen, moet toch genoeg zijn inclusief bijgerechten?

Toch even checken met de kenners.

Begin met beide stukken indirect tot 45 graden, direct grillen tot 48 graden en dan in aluminiumfolie tot 52 graden, zo is het toch perfect?
Qua rub alleen wat grofzeezout en peper. Zal zeker foto's posten vanavond/morgen ochtend. Het vlees wordt nu ontdooid in de koelkast. 
 
Je plan ziet er goed uit. Zo zou ik het ook doen.

Ik denk dat je met ongeveer 400 gram vlees per persoon echt ruim voldoende hebt.
 
Dat is iig wel de manier hoe ik het doe.(dat nagaren in folie zou ik wel op een warm bord doen overigens)  Qua kruiden ben ikzelf ook alleen van een beetje peper en zout. Soms ingewreven vooraf, soms achteraf en de ene keer wat olie en de andere keer weer niet.
Een rub verbrand snel en kan een zwarte korst geven. Soms doe ik dit toch, omdat sommige rubs toch een lekkere smaak afgeven.
 
Ik denk dat het ruim is maar ik kan me ook vergissen succes.
 
Er zitten drie vrouwen bij dus dit is zeker warm genoeg. Ben heel benieuwd hoe het is.
Cote de Boeuf wordt mijn duurste project tot nu toe, bij ? 30e per kilo. Qua rub zo min mogelijk zodat je het vlees extra goed proeft.

Gaat magisch worden, zal de foto's schieten met de S4 :)
 
ha die Rob,heb je al plaatjes?
 
Ben ook benieuwd!!

30 euro per kilo voor vlees....dat moet dan toch een heel bijzonder smakelijk stuk zijn.
 
Ben ik weer. Gisteren dus deze twee mooie gerechten klaar gemaakt.
Alles eerste, FUCK YEAH wat ongelovelijk lekker :)

Alle vrienden waren zeer zeer tevreden wat leuk is om te horen.
Dan nu enkele punten die de volgende keer beter moeten.
Het vlees is online bezorgd. De postbode was alleen de eerste dag niet geweest zonder reden (bedankt PostNL) waardoor het de volgende dag ontdooid aankwam.
Heb het als nog direct in de vriezer gedaan maar misschien heeft dit de smaak/kleur niet goed gedaan?

Het bereiden ging perfect. Beide stukken heb ik indirect tot 48 graden gedaan. Na dit proces komt het mooiste, tenminste dat zie ik alijd.
Mooie grote vlammen die het vlees nog beter maken alleen bij mij kwam er niks, nihil, best wel heel jammer. Heb een volle brikettenstarter met briketten/houtskool gebruikt. Na 30 was ik indirect klaar met de Cote de Boeuf maar geen enkele vlam gezien. Dit is een verbeterpuntje.

Cote de Boeuf, extreem mals, hele mooie structuur vlees, de mannen vonden dit het lekkerste.
Picanha, heel erg mals, kwam aardig wat moois uit het vlees toen ik het sneed. Structuur eenvouding, de vrouwen vonden dit het lekkerste.

Over een weekje ga ik weer het zelfde klaar maken maar dan met vlammen.

Cote de Boeuf
213kmxd.jpg

raye1d.jpg

35izk2s.jpg

bdjkt4.jpg


Picanha
9pp4k1.jpg

6itb41.jpg

2h71dar.jpg

29zu1bs.jpg

2m30haw.jpg
 
Mooie foto's, dat het gesmaakt heeft kan ik hier wel zien. Wel jammer van de vlammen, dit maakt Picanha juist zo lekker spectaculair !
 
De cote hoort ook niet te vlammen. De picanha wel, maar dat komt door de laag veg die erop zit en die ik op jouw foto's niet kan ontdekken.
 
noskos zei:
De cote hoort ook niet te vlammen. De picanha wel, maar dat komt door de laag veg die erop zit en die ik op jouw foto's niet kan ontdekken.

Ik zag hem ook niet, vandaar dat ik even om de foto van de andere kant vroeg. Om te zien of hij er uberhaupt was. Zo hoort hij er uit te zien (even een willekeurige foto van dit forum gepakt, thanks Piet):

Picanha3.jpg
 
Heren,

Ben heel bekend met de vet laag en dit zat erop.
Aan de andere kant dus, heb hier helaas geen foto van.
Deze kant heb ik niet besmeerd met marinade.

Volgende week begin ik eerst met de picanha en direct om vervolgens indirect toe te passen.
Dan moet het zeker lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan