BasBQ
Beef en Steak

Cote boeuff vanuit de motorkap

 
 

chckstrk

Pitmaster
Berichten
506
In juni was het tijd voor een wijntrip. Wijn inslaan in Frankrijk werd deze keer gecombineerd met een 'mannenuitje', veel eten en drinken, dom lullen en dwaze plannen. Dat is allemaal gelukt. De auto zat op 't eind van z'n vering.

Dwaze plannen waren er onder andere rondom een cote de boeuff. Die leek me wat groot en onhandig om in z'n geheel op de wga te bereiden. Afgrillen gaat wel lukken, maar het eerst op temperatuur laten komen voor een reverse sear leek wat onhandig.
Dus tijd voor creativiteit. En aangezien de auto op lpg loopt wordt het nogal warm onder de motorkap... En als we een soort van over kunnen cre?ren waar we de cote op temperatuur kunnen laten komen....

Eerst maar eens meten hoe warm het wordt.
e7d769667cebcca035eed9fcbe608b76.jpg


Die temperatuur leek bruikbaar. Dus tijd om de cote in te pakken. Goed in te pakken, want anders gaat de boel stinken, vrees ik. Maar goed, belangrijk item voor een mannenweekend is natuurlijk ductape. Dus met een zakje en een boel tape wisten we het vlees goed in te pakken, en aan de stabilisatorstang onder de motorkap te bevestigen...
0020bae23a42901383480dbda3f4c123.jpg


Fast forward vier uurtjes, en de cote was mooi op kerntemperatuur. Dus tijd om uit te pakken en te grillen!
303bed9b268b82d86ea39fbd0749568a.jpg


Dat werden mooie grillmarks
7a655a50a7fdb1fc25082e88d1282d70.jpg


En de garing was voor mij perfect!
2f92065da05ffdda6c2e98fbbcf3acb2.jpg


Ik was er bang voor dat de cote zou gaan stinken naar auto, maar dat was helemaal niet het geval! Stukje vlees was prima van smaak, zou het volgende keer zo weer zo doen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Whahaha, mooi man!
Er schijnt in Amerika destijds een hele hype te zijn geweest over het 'onder de motorkap koken'. Ik kan me daar nog vaag iets van herinneren, jaar of... 20 / 25 terug ofzo.
Stiekem toen al inspiratie op gedaan? ;)
 
Briljant idee :)
 
Gaaf!
Beetje off-topic, maar welke wijn streek, en wat heb je gescoord qua wijn?
 
ik vind 'm geniaal
 
Lachuh zeg  :D
jaren terug met een kip gedaan was geen succes..............
 
Gemaakt met mannenlogica! Ziet er goed uit en slim bedacht.
 
Hahaha. G E W E L D I G.
Stoer, creatief en gewoon supergaaf.
Al mijn testosteron hormonen in mij zeggen: todo todo todo  B-)
 
We hebben er zelf ook erg om gelachen. We hadden de fantast midden op de voorruit getaped zodat we de kerntemperatuur ook tijdens het rijden konden controleren
Was ene mooie actie waar we zelf veel schik om hebben gehad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
chckstrk zei:
TeunS zei:
Gaaf!
Beetje off-topic, maar welke wijn streek, en wat heb je gescoord qua wijn?

Bergerac. Een paar flessen monbazillac, en verder veel rood en droog wit.

Mmmm Monbazillac....kun je ook mooie sauzen mee maken....
 
Lowietje72 zei:
chckstrk zei:
TeunS zei:
Gaaf!
Beetje off-topic, maar welke wijn streek, en wat heb je gescoord qua wijn?

Bergerac. Een paar flessen monbazillac, en verder veel rood en droog wit.

Mmmm Monbazillac....kun je ook mooie sauzen mee maken....
[/quote
Is dat zo? Doe es ff receptje doen dan!



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan