BasBQ
Beef en Steak

Cooking Grate System voor oa Weber 57cm ketel

 
 
 

EasywoodsQ

Pitmaster
Berichten
753
Met het gevaar de plank volledig mis te slaan plaats ik deze toch even....... er staat met ergens bij dat iemand hier een systeempje als dit had geknutseld omdat deze alleen in de US te bestellen was met alle beperkingen en kosten van dien.

Nu kom ik 'm ineens op Amazon tegen en is er iemand mee geholpen ;)

Let niet op de Google vertaling :ROFLMAO:


IMG_2472.png
 
Als het past wel een mooie aanvulling :unsure:
 
In ieder geval beter dan die ring en diffusor plate van Weber. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan.
Die liggen al meer als een jaar ongebruikt in het tuinhuisje.
 
Tja, zal hem eens ff opslaan en later bekijken.
 
Heb je hem nog aangeschaft? Ben zelf ook heel. Benieuwd want ik zit er ook aan te denken om deze te kopen.
 
Heb je hem nog aangeschaft? Ben zelf ook heel. Benieuwd want ik zit er ook aan te denken om deze te kopen.
Nee, ik heb voor een andere oplossing gekozen namelijk een rotisserie/pizza ring en een 2e gbs rooster die daar bovenop past. Op het onderste rooster ligt dan de pizza steen die bij de ring wordt geleverd. Dat werkt prima en je hebt veel meer ruimte in de hoogte 😁

 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is ook een goede oplossing. Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga het bekijken maar het ziet er goed uit.
 
Dat ziet er wel fancy uit! Mooie oplossing. Ben je er ook tevreden mee, of met andere woorden, werkt het zoals je had verwacht?

Ja, deze indirecte opstelling nu 2 keer gebruikt en voor mij werkt het tot nu toe heel goed. Grootste winst is dat de hitte nu van rondom komt in plaats van van één kant zoals in de traditionele opstelling. Bruikbare oppervlakte zal ook iets groter zijn maar daar was het mij niet direct om te doen.
Ook prettig is dat ik op deze manier gelijk de beschikken heb over een pizza oven (daarvoor leg ik er dan een andere pizzasteen in van 3cm dik en open het luikje) en niet te vergeten een rotisserie :love:
 
Waar steunt je bovenste rooster nu exact op?
Is dit een zelfgemaakte ring, of een aangepaste?

Heb je wat meer plaatjes?

Alvast bedankt, groeten Lompe.
 
Niets aangepast..... steuntjes zitten er standaard op. Linkje staat een paar berichten terug 😜

F1B659EA-AF1B-4DD3-852D-50DFF81564DE.jpeg
 
Stel nou dat je naar een d&c systeem opzoek bent, simpelweg om een halve maan rooster in je BBQ te doen, raden jullie dit systeem dan wel aan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Stel nou dat je naar een d&c systeem opzoek bent, simpelweg om een halve maan rooster in je BBQ te doen, raden jullie dit systeem dan wel aan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Ik zie niet iemand terug die dit heeft gekocht dus ik denk dat niemand hier het je echt kan aanraden. Ben wel erg benieuwd of dit in de praktijk echt werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan