Ik had de uiteindelijke foto's nog beloofd, dus bij deze
Aangezien de lucht gaten van de SJG precies groot genoeg zijn om een 3/4" schroefdraad te passen, is het geheel daarop gebaseerd.
Ik heb als eerste vanaf de buitenkant een koppelstuk met aan beide zijden 3/4" schroefdraad geschroefd. Vervolgens heb ik op de schroefdraad van het koppelstuk (het stuk dat naar binnen steekt) een 90 graden, 3/4" inch RVS bocht gezet om te voorkomen dat de lucht direct op de kolen/as staat te blazen. Aan de buitenzijde heb ik vervolgens een RVS sok geschroeft.
Vervolgens heb ik aan mijn fan ook een koppelstuk bevestigd waarvan de ene kant dus in de fan behuizing zit, en de andere kant in de sok kan worden geschroeft. Hiermee kan ik de fan dus eenvoudig loshalen van de Q (aangezien de Q meestal buitenstaat).
Als laatste heb ik in de overige luchtgaten nog een 3/4" stop gezet om zeker te weten dat er geen valse lucht naar binnen kan komen via die ingangen.
De foto's!
Inmiddels een 2-tal runs mee gedaan en wat eerste feedback:
Als de mini WSM op temperatuur is, houdt de controller em echt super strak op temperatuur...kan er niets anders van zeggen

Fan is blijkbaar sterk genoeg en in combinatie met een snake opstelling was er amper variatie.
Waar ik nog een beetje mee worstel is het op temperatuur krijgen van de pot icm het gebruik van de controller. Als ik de snake aansteek, zet ik de pot + deksel met schuiven open op het onderstel. Echter, omdat de temperatuur dan in de pot nog zo laag is, zou ik de controller nog niet aan willen zetten omdat hij dan onnodig gaat zitten blazen. Echter, als ik de controller niet aanzet komt er dermate weinig lucht in het onderstel dat er een kans ontstaat dat hij uit gaat. Ik ontkom er dus bijna niet aan om de controller in te schakelen.
Echter, als ik de controller inschakel, gaat hij maximaal blazen tot de gewenste temperatuur bereikt is waarbij je dus met een forse overshoot te maken kan krijgen aangezien door de hoge luchttoevoer de kans ontstaat dat er al meer van de snake aan is dan gewenst.
Het zelfde probleem krijg je bij het (te lang) openen van de pot (en als je 40 Moinks eraf moet halen stuk voor stuk is dat toch langer dan gewenst). De sensor meet een verlaging van de temp en gaat max blazen. ik kan vervolgens de fan uitzetten, maar als ik em dan weer dicht doe, betekend het dat er geen luchttoevoer is. Als ik em wel weer aanzet, meet hij dat er een temp verschil is van zeg 30 graden en gaat stevig blazen, wederom met een hoge kans op overshoot...
Hoe lossen jullie dit normaal op?
Mocht iemand de onderdelen zoeken, hier even het lijsje (heb er zelf namelijk wel even naar moeten zoeken online):
90 graden RVS :
https://www.tooltopper.nl/nr-90-knie-90--12
Koppelstuk RVS :
https://www.tooltopper.nl/nr-280-dubbele-nippel--12
Sok RVS:
https://www.tooltopper.nl/nr-270-sok--12
Ik zie alleen wel dat ze aardig wat goedkoper waren toen ik ze kocht, zal wel net in een aanbieding hebben gezeten...Ik was namelijk minder dan de helft kwijt van de prijzen die er nu staan :-O