BasBQ
Beef en Steak

Controller bouw animo check

Dit topic heeft voor mij even niet de aandacht gehad die het verdiende ivm drukte op het werk, met de kerstdagen in het vooruitzicht heb ik tijd. en wil ik even het volgende nog even onder de aandacht brengen, ik wil best een complete lijst maken met een kostenoverzicht, maar dan wil ik wel graag input hoe snel we dit willlen. Ik ben zelf compleet voorzien, het gaat mij dus puur om dit samen op te pakken!

structor zei:
HM + Gezamelijk bestellen + Meet:
  • DanBras
  • Ropeti
  • BertM
  • Mac
  • Gerard

Meet:
  • ReneR
  • Jappert
  • Ivo
  • Noskos
  • Camiel
  • Hudding
  • Uipko
  • Felix

Structor Controller:
  • Ivo
  • Hudding
  • Felix
  • RemBrand

Ik ben nu bezig om nog een variant neer te zetten (gewoon omdat het kan), waarbij ik feitelijk mijn grootste nadeel geen grafieken offline wegneem. Ik zet in plaats van de masternode (upload functie) dezelfde raspberry pi neer als de HM waarbij ik op de plek van de HM een node neerzet, zodat ik de rasp. pi wederom in de meterkast kan houden. De laatste optie is nog niet klaar. Je kunt dan feitelijk ook een HM kopen met een extra jeenode (kant en klaar legosteen), het enige grote verschil tussen de standaard HM is dan dat je de heatermeter print bij je Q legt en de raspberry in de meterkast.

Wat we niet aan de orde hebben gebracht of we ook behuizingen, fan's en probes gezamenlijk willen bestellen. En natuurlijk ook Ropeti's extension. Hoe snel willen we gaan beginnen met bouwen, een meet plannen in December is altijd lastig maar we hebben ook weer niet een hele grote groep! (Even voor de ervaringsdeskundigen met het bestellen van HM onderdelen, kunnen jullie even de levertijden roepen?)
 
Behuizing ben ik, bij een samenkoop actie, nog wel in ge?nteresseerd trouwens!
 
structor zei:
Wat we niet aan de orde hebben gebracht of we ook behuizingen, fan's en probes gezamenlijk willen bestellen. En natuurlijk ook Ropeti's extension. Hoe snel willen we gaan beginnen met bouwen, een meet plannen in December is altijd lastig maar we hebben ook weer niet een hele grote groep! (Even voor de ervaringsdeskundigen met het bestellen van HM onderdelen, kunnen jullie even de levertijden roepen?)


De onderdelen die bij Mouser vandaan komen heb je binnen een week in de bus, sommige onderdelen van de offici?le lijst zijn misschien niet op voorraad maar er is meestal wel een vervanger voor te vinden van een ander merk. In mijn geval kon ik op die manier toch alles bestellen behalve de Atmel 328.

Het HM printje duurt een week of drie, vanaf het moment van bestellen (en betalen) zat er bij mij een week tussen voordat het printje ook daadwerkelijk verstuurd werd. Dit komt omdat OSH Park wacht totdat ze voldoende bestellingen hebben om een grote verzamel print te laten maken. Van het verzenden krijg je bericht, en dan kan het grote wachten beginnen. Geen track en trace nummer dus je weet ook de status niet.

De ET 73 probes van Maverick uit de USA duren duren een week of twee.

Ik denk wel dat als je nu besteld er wat extra dagen bij komen ivm de feestdagen.


Als je trouwens een group buy gaat doen voor de printjes dan zou ik ze in China bestellen, dat duurt ongeveer net zo lang maar is wel weer een stukje goedkoper.
 
Als ik niet hoef te werken op de dag van de HeaterMeeting wil ik best komen helpen als soldeer moeder of foutzoeker voor de minder ervaren bouwers.
 
Voor wat mij aan gaat, wil ik graag een compleet systeem maken (dus incl behuizing en fan, en als het kan Ropeti's extension)
Het in elkaar zetten is geen probleem (en lijkt mij leuk om te doen).
Eigenlijk wil ik gewoon met een werkend systeem naar huis.

Mac
 
Me too......wil als het kan met een werkend systeem naar huis incl. alle toeters en bellen. De volgende systemen hoop ik dan zelfstandig te kunnen doen :D
 
Het lijkt al een tijdje stil in dit topic, wat hopelijk niet betekent dat er geen meeting meer gaat komen :)

Ik zou graag willen aanhaken om een HM te bouwen, een Raspberry Pi heb ik nog wel liggen...
 
De meeting gaat er nog komen, eerst alle spullen verzamelen.
 
Maar natuurlijk, er zijn nog diverse mensen die op spullen wachten. BTW er is nog geen datum en plaats bekend.
 
Kan ik nog met iemand samen de spullen bestellen? Met name bij Mouser zijn de verzendkosten buiten proportie voor ??n losse bestelling...
 
mrwolf zei:
Kan ik nog met iemand samen de spullen bestellen? Met name bij Mouser zijn de verzendkosten buiten proportie voor ??n losse bestelling...

Wellicht is het handig een apart draadje te starten om samen te bestellen. Op de verzendkosten van de behuizing en de printplaat valt ook nog wel wat te besparen. DanBras wil ieder geval nog spullen bestellen en wellicht zijn er nog meer die nog niet (alles) besteld hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan