BasBQ
Beef en Steak

Connectie problemen Grill Eye Pro

 
 

BrordBQ

Stoker
Berichten
413
Ik heb met mijn Grill Eye Pro+ verbindingsproblemen.

Als ik op bluetooth zit is er geen probleem maar zodra die over moet op wifi dan is het niks dan problemen.

Als ik voor een Thermoworks Signals ga heb ik dan hetzelfde probleen of ligt het echt aan de thermometer zelf?
 
Ik heb van alles geprobeerd maar niks lukt. Ben er klaar mee. Dus nieuwe kopen. 1 ding is zeker. Voor mij geen thermometer meer met app op mijn telefoon.

Na wat onderzoek te hebben gedaan zijn er twee over gebleven voor mij (of mis ik er een)

Thermoworks Smoke of Maverick XR 50.

Ik vind de Smoke mooier maar op de XR50 heb je 4 probes en scheelt toch wel wat euro’s.

Wat is jullie mening?
 
Ik heb van alles geprobeerd maar niks lukt. Ben er klaar mee. Dus nieuwe kopen. 1 ding is zeker. Voor mij geen thermometer meer met app op mijn telefoon.

Na wat onderzoek te hebben gedaan zijn er twee over gebleven voor mij (of mis ik er een)

Thermoworks Smoke of Maverick XR 50.

Ik vind de Smoke mooier maar op de XR50 heb je 4 probes en scheelt toch wel wat euro’s.

Wat is jullie mening?
Ik heb de Smoke gehad en die beviel mij meer dan uitstekend. De reden dat ik hem weg heb gedaan is omdat ik de overstap naar de Signals gemaakt heb.
Ga je de vier probes ook echt gebruiken? Ik tot nu toe nog niet bij de Signals.
 
Ik heb de smoke, bevalt me prima. Degelijk spul, geen gedoe met apps op je telefoon, je kunt gewoon altijd even op 't ontvangertje kijken wat de temperatuur is. Ding trilt en piept als de temperatuur is bereikt dus ik heb er totaal geen spijt van gehad.
Ik heb er wel meteen een extra vleesprobe bij besteld, want volgens mij komt ie standaard met 1 vleesprobe en 1 oven probe (als ik het goed herinner). Als je dus 2 stukken vlees wil monitoren gaat dat niet zonder een extra probe.
 
Smoke is wat ik standaard pak hier. En dat is niet omdat ik geen keuze heb verder 😜
 
Ik heb de Grill eye ook. Wat een ellende is dat ding. Niets anders dan wegvallen van de connectie. Synchorisatie tussen de Grill Eye en de app was steeds verdwenen. Gaf de app 130 graden aan en op de Grill eye was het 160.....niet te vertrouwen dus. Ik gebruik hem heel minimaal en dan zonder app en moet dan af en toe langslopen om te kijken hoe het gaat. Dat is niet wat je wil bij een wireless systeem.

Ik heb de Thermoworks Smoke erbij genomen...wat een verademing! Deze werkt niet via WiFi maar met wireless RF (Radio Frequency). Je bent de frustratie van de Grill Eye zo vergeten 👌
 
Beetje oud topic misschien, maar ik heb ook een Grilleye en ben inmiddels wel tevreden.

Aan het begin ook niets dan gezeik. Op mijn telefoon/tablet had ik nergens last van, dus ik gaf de Grilleye direct de schuld. Ik ging 'm al bijna terug sturen. Op een zonnige dag heb ik mijn wifi speaker (Bose) eens buiten gezet en die werkte ook voor geen meter, dus toen kwam ik er achter dat de wifi in m'n tuin eigenlijk best slecht was. Oeps.

Een wifi extender verbeterde dat niet, maar een devolo met wifi wel. Zit in een stopcontact binnen, bij de achterdeur. Sindsdien werkt het als een zonnetje, zowel m'n speaker als m'n Grilleye. Ik denk dat de wifi antenne in de Grilleye gewoon een beetje treurig is. Als je wifi optimaal is in de tuin is er niks aan de hand.
 
Bedankt voor de tip! Ze zijn volgens mij in de aanbieding bij Vuur en Rook....
 
Ik heb zelf de Thermoworks signals, maar vooral omdat ik ook een controller wou en dus ook de Billows erbij heb.

Die Signals heeft BT en Wifi en ik heb er eens 1 x een probleempje mee gehad dat hij niet direct op Wifi wilde koppelen, maar eens dat in orde was, de hele sessie geen last van. Zelf heb ik thuis wel een mesh netwerk dat vaak al heel veel oplost. Vroeger had ik 2 verschillende routers en dat was sukkelen omdat de toestellen soms van router moeten wisselen en die mesh gewoon 1 groot netwerk vormt.

Kan je bevestigen dat een Thermoworks prima werkt.

Enige minpuntje eraan vind ik dat hij niet echt real time is. Je moet altijd in de app een 30-tal seconden wachten dat hij refreshed. Mss komt dat net door de wifi. Ik had voorheen een inkbird met enkel BT en de app liep gelijk met het kastje aan de BBQ. De Thermoworks aan de BBQ zelf loopt wel in real time.
 
Beetje oud topic misschien, maar ik heb ook een Grilleye en ben inmiddels wel tevreden.

Aan het begin ook niets dan gezeik. Op mijn telefoon/tablet had ik nergens last van, dus ik gaf de Grilleye direct de schuld. Ik ging 'm al bijna terug sturen. Op een zonnige dag heb ik mijn wifi speaker (Bose) eens buiten gezet en die werkte ook voor geen meter, dus toen kwam ik er achter dat de wifi in m'n tuin eigenlijk best slecht was. Oeps.

Een wifi extender verbeterde dat niet, maar een devolo met wifi wel. Zit in een stopcontact binnen, bij de achterdeur. Sindsdien werkt het als een zonnetje, zowel m'n speaker als m'n Grilleye. Ik denk dat de wifi antenne in de Grilleye gewoon een beetje treurig is. Als je wifi optimaal is in de tuin is er niks aan de hand.
Helemaal mee eens. Ik had ook eerst problemen. Nu een WiFi repeater en gaat prima. Maar zodra m’n telefoon binnen achter een stuk muur zit gaat het mis. Waaraan dat ligt, ik heb echt geen idee. Grafieken vind ik wel gemakkelijk om ook ervan te leren. Toch zal ik bij een volgende keer toch voor een ander gaan. Eentje die een groter bereik heeft.
 
Het is altijd wat zoeken ivm het signaal. Zelf heb in slechte ervaringen met repeaters. Weekte oon voor geen meter. Dan maar een 2de wifi router, maar telkens als je door het huis ging dat getwijfel waarbij je dan telkens op het toestel de wifi moest afzetten en terug opzetten.

Zoals ik voorheen aanhaalde ben ik op aanraden van een vriend voor de korte dure pijn gegaan en deze gekocht https://www.coolblue.be/nl/product/...MIqaPB55rx8gIVldayCh2MWAHlEAQYByABEgK5lfD_BwE

De M5 is een stuk goedkoper, dus veel keuze in. In een driehoek plaatsen doorheen het huis en je hebt 1 groot wifi veld. Mijn huis heeft 3 verdiepingen met volle muren van 30cm dik en rond het huis ook netjes ontvangst. Beneden staat hij aan de voorgevel (daar komt Telenet binnen). Een verdieping hoger in mijn bureau aan de achtergevel en nog een verdieping hoger terug aan de voorgevel. Perfecte driehoek. Heb wel een kleine tuin :ROFLMAO:

Leuke hieraan is dat je gewoon losse punten kunt bij kopen en erbij zetten.
 
Voordelen van een "mesh" netwerk zijn evident.
Repeaters zijn eigenlijk geen oplossing.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan